فروشگاه‌های انگلیس شهروندان را به آرامش فراخواندند

فروشگاه‌های انگلیس شهروندان را به آرامش فراخواندند
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 13:16

فروشگاه‌های انگلیس که در روزهای گذشته بخش زیادی از موجودی خود را به دلیل هجوم مردم برای خرید کالاهای ضروری بر اثر ترس از کرونا از دست داده‌اند، ضمن دعوت شهروندان به آرامش، اطمنیان دادند که مشکلی در زمینه تامین و عرضه کالاهای مختلف وجود ندارد.

العالم ـ اروپا

اعضای کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس (BRC) روز یکشنبه در نامه‌ای سرگشاده از مردم این کشور خواستند تا با همدلی و حمایت از یکدیگر، تعادل را به انبار فروشگاه‌ها باز گردانند. در این نامه آنها از اتخاذ سیاست هایی خبر داده اند تا عموم مردم بتوانند به اقلام مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

در این نامه آمده است: ما آگاه هستیم که بسیاری از شما نگران شیوع ویروس کرونا هستید. مایل هستیم شما را مطلع کنیم که هر اقدامی را که لازم باشد صورت می‌دهیم تا شما و خانواده‌تان به مواد غذایی و ضروری دسترسی داشته باشید.

این نامه می‌افزاید: ما از طریق همکاری با دولت و تولیدکنندگان تلاش می‌کنیم تا امکان جابه‌جایی سریع کالاها را فراهم و اطمینان حاصل کنیم که قفسه فروشگاه‌ها خالی نیست. آن دسته از فروشگاه‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند، با تمام ظرفیت خود تلاش می‌کنند تا خرید شما را در زمان خورد نیاز به شما تحویل دهند.

نامه یادشده تاکید می کند که موجودی برای همه کافی است به شرط اینکه «اطمینان حاصل کنیم به فکر خانواده، دوستان و همسایگان خود هستیم»

اعضای کنسورسیوم خرده فروشان انگلیس تاکید کردند که با وحدت و یکدلی می‌توان از هم‌نوعان خود، به ویژه آنهایی که مسن و آسیب پذیر هستند مراقبت کنیم.

در همین پیوند روسای شماری از فروشگاه های زنجیره‌ای در نامه‌های جداگانه‌ای به مردم اطمینان دادند که اگر مسئولانه خرید کنند، موجودی به اندازه کافی است.

هلن دیکنسون رئیس اجرایی کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس در همین رابطه توضیح داد: با توجه به افزایش بی سابقه تقاضا برای خرید کالاهای ضروری بر اثر ترس از کرونا، فروشندگان انگلیسی دور هم جمع شده تا از مشتریان را به حمایت از یکدیگر فراخوانده تا همه به کالاهای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، بسیاری از مردم این کشور از ترس کمبود کالاهای ضروری دست به خرید و احتکار زده‌اند.

از نزدیک یک ماه پیش ژل‌های ضد عفونی کننده و ماسک صورت نایاب شد و به تدریج این وحشت به سایر مواد بهداشتی و سپس کالاهای خوارکی سرایت کرد.

در همین پیوند نخست وزیر انگلیس ارتش این کشور را در حالت آماده باش قرارداده تا کمبود کالاهای مورد نیاز فروشگاه‌ها را تامین کند.

پربیننده ترین خبرها