فراخوان هنرمندان ترکیه ای برای مقابله با کرونا

فراخوان هنرمندان ترکیه ای برای مقابله با کرونا
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 13:21

هنرمندان به عنوان یکی از مهمترین ارکان جامعه ترکیه که امکان به حرکت درآوردن اقشار مختلف جامعه را دارند، خواستار رعایت موارد پیشگیری از کرونا شدند.

العالم ـ ترکیه

در جهان کنونی که رسانه های اجتماعی قابلیت تاثیر گذاری خود بر توده های مختلف را به اثبات رسانده اند، هنرمندان بخشهای مختلف نیز هر کدام با استفاده از رسانه های اجتماعی مختلف علاوه بر طرح دیدگاههای خود در زمینه های مختلف امکان تاثیرگذاری در زمینه های مختلف را نیز دارا می باشند.

هنرمندان جامعه ترکیه نیز که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و در مقاطع مختلف با استفاده از فضای مجازی دیدگاه های خود را به مخاطبانشان منتقل می کنند، در شرایط کنونی و همزمان با شیوع و گسترش ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در اقدامی خودجوش و به صورت یکصدا همگان را به رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا فراخواندند.

آنها با طرح این موضوع که " همه آحاد جامعه " در مقابل کنترل این ویروس مسوول هستند و سهم دارند، نظرات خود را به صورت نوشتاری، صوتی و تصویری با مخاطبان در میان گذاشتند.

عمده درخواست هنرمندان جامعه ترکیه در مساله کرونا، لزوم رعایت موارد بهداشتی، پرهیز از حضور در اماکن عمومی و پرازدحام و به صورت کلی قرنطینه فردی را خواستار شدند.

دولت ترکیه نیز با درک واقعیت تاثیر گذاری هنرمندان در جامعه در مسایلی مانند "نه به خشونت علیه زنان"، " عدم ازدواج کودکان"، "مبارزه با "دخانیات" و دهها مورد دیگر از جمله پویش مسوولیت آحاد جامعه در مقابله با ویروس کرونا ضمن حمایت از آنان، زمینه فعالیت های هنری آنان در راستای برنامه سازی برای پویش های اجتماعی فراهم می سازد.

به گزارش ایرنا، هنرمندان ترکیه نیز در این راستا با استفاده از شبکه های اجتماعی مردم ترکیه را تشویق به رعایت موارد درخواستی دولت آنکارا کرده و عمل به این تدابیر را یک وظیفه، ملی، انسانی و وجدانی خوانده اند.

خانم جیغدم باتور هنرمند سرشناس ترکیه در صفحه توئیتر خود در این زمینه نوشت: نیازی به هراس نیست، با کمی دقت و پیشگیری ، این روزها را پشت سر می گذاریم.

وی افزود: هرگز از افرادی که می گویند چیزی نمی شود، نباشید. شرایط به گونه ای است که باید در مرحله نخست از خود و در مرحله بعد آنانی را که دوست داریم محافظت بکنیم ، شاید شرایط زندگیمان برایی یک مدتی تغییر پیدا کند، ولی در آینده از کرونا به عنوان یک سرماخوردگی ساده یاد خواهیم کرد. باید صبر و درایت داشته باشیم و به توصیه هایی که شده است عمل بکنیم تا به اذن خداوند این بلا را نیز پشت سر بگذاریم.

روبر حاتمو دیگر هنرمند ترک هم در این زمینه در صفحه توئیتر خود نوشت: برای پشت سر گذاشتن این دوره، هر کس باید آنچه را که برعهده اش است انجام دهد، لطفا از مسافرتهایی غیرضرروی خودداری بکنید، در نزد خود وسایل ضدعفونی کننده دست داشته باشید. خوب بخوابید و ایمنی بدن خود را بالا ببرید. افراد مسن تا یک مدت از بیرون رفتن از منازل خودداری کنند. خداوند ملت ما را نگهدارد ، اگر تدابیر را عمل بکنیم بزودی این مساله را پشت سر خواهم گذاشت.

خانم ازگی سرتر نیز از گویندگان مطرح و سرشناس ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: تا مدتی همه از دست دادن و بوسیدن یکدیگر خودداری کنند.

جونیت آرکین هنرمند قدیمی سینمای ترکیه که خود یک پزشک است نیز در این زمینه نوشت: از زمانی که ویروس کرونا مشاهده شده من از دست دادن و در آغوش کشیدن عزیزانم خودداری می کنم. ما همه در برابر هم مسئولیم و بعد از کرونا احساسات صمیمی خود را نشان بدهید.

خانم دوغا روتکای هنرمند سرشناس تئاتر ترکیه که صاحب فرزنددان دوقلو است با انتشار عکسی از کودکانش در حال بازی در منزل نوشت: زمانی که به فرزندانم نگاه می کنم به خود می گویم این نیز می گذرد، لطفا همه رعایت کنیم، زیرا دقت و مراعات نه تنها برای ما که برای عزیزانمان نیز اهمیت دارد. این دوران سخت به زودی خواهد گذشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها