نیروهای وابسته به امارات مانع برگزاری نشست دولتی در عدن شدند

نیروهای وابسته به امارات مانع برگزاری نشست دولتی در عدن شدند
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 19:45

شهر عدن در جنوب یمن امروز نیز شاهد درگیری شدید بین نیروهای وابسته به شورای انتقالی تحت حمایت امارات با نیروهای امنیتی و نظامی بود.

العالم - یمن

یک منبع امنیتی گفت که بامداد امروز یکشنبه درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوبی با نیروهای امنیتی و نظامی در محله شیخ عثمان به وقوع پیوست.

طبق گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، یک گروه از نیروهای «الحزام الأمنی» وابسته به شورای انتقالی در شیخ عثمان با یک گروه نظامی درگیر شدند اما هنوز خبری از تعداد تلفات این درگیری منتشر نشده است.

از سوی دیگر یک منبع دولتی در عدن گزارش داد که نیروهای تحت حمایت امارات امروز از برگزاری نشست یک تیم دولت مستعفی یمن ممانعت بعمل آوردند.

نیروهای شورای انتقالی تحت حمایت امارات که از آگوست گذشته بر ورودی‌های کاخ ریاست‌جمهوری معاشیق در عدن سیطره پیدا کرده‌اند، دروازه‌های اصلی کاخ را بسته و مانع ورود تیم دولتی به این کاخ جهت برگزاری نشست شدند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این منبع افزود که این تیم متشکل از «عبدالله لملس» وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از نمایندگان و معاونان وزیر و مسئولان فنی بودند.

عدن از کمتر از یک سال گذشته شاهد اختلاف و درگیری متحدان سعودی با متحدان اماراتی است. عربستان تلاش کرد این اختلاف را با «توافق ریاض» حل کند اما درگیری‌ها هر از گاهی سر باز می‌کند.

شاهدان عینی و ساکنان محلی و منابع امنیتی و نظامی در شهر عدن گفتند که این شهر از جمعه شب به دنبال آغاز اجرای توافقنامه ریاض امضاشده بین شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن، شاهد تنش و استقرار بی‌سابقه نیروهای امنیتی و نظامی است.

در شهر «خور مکسر» واقع در مرکز عدن پست‌های نظامی و نیروهای امنیتی در اکثر خیابان‌ها، محله‌ها و کوچه‌های شهر از جمله خط ساحلی منتهی به فرودگاه عدن کار گذاشته شده و همه این نیروها مجهز به سلاح و خودروهای زرهی و نظامی اماراتی هستند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها