کمبود امکانات آزمایشگاهی در انگلیس برای تشخیص کرونا

کمبود امکانات آزمایشگاهی در انگلیس برای تشخیص کرونا
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 00:57

یک رسانه انگلیسی بنابر اسناد وزارت بهداشت این کشور به کمبود امکانات آزمایشگاهی برای سنجش کرونا و ابتلای 80 درصد جمعیت انگلیس به این ویروس مرموز در 12 ماه آینده خبر داد.

العالم - اروپا

یکی از رسانه های انگلیس به نقل از اسناد درز شده از وزارت بهداشت این کشور از نبود امکانات آزمایشگاهی کافی در انگلیس برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

یکی از خبرنگاران «شبکه چهار انگلیس» اسنادی را منتشر ساخته که بر اساس آن انگلیس توانایی آزمایشگاهی مناسب برای انجام آزمایش ویروس کرونا حتی برای کارمندان بخش بهداشت این کشور را نداشته و به الویت بندی بالینی نیاز دارد.

بنابر آمار این اسناد، متجاوز از 80 درصد جمعیت انگلیس ممکن است در 12 ماه آینده به ویروس کرونا مبتلا شوند و حدود 7.9 میلیون نفر نیز نیاز به بستری شدن در بیمارستان ها را دارند.

وزارت بهداشت انگلیس در زمینه اسناد فاش شده تنها اعلام کرده که در مورد محتوای یک سند فاش شده هیچ نظری ارائه نمی دهد و هنوز بحث و گفت و گو در این زمینه با نهادهای مربوطه در حال انجام است.

این در حالی است که «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه از مردم این کشور خواست در مقابل شیوع بیماری کرونا روحیه‌ای مشابه دوران جنگ جهانی دوم داشته باشند. آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس ۱۱۴۰ نفر عنوان شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها