سیاستمدار منتقد فرانسه به کرونا مبتلا شد

سیاستمدار منتقد فرانسه به کرونا مبتلا شد
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 12:06

رهبر حزب جمهوریخواهان فرانسه که از احتمال به تعویق افتادن برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در این کشور به شدت انتقاد و ابراز عصبانیت کرده بود، به ویروس کرونا مبتلا شد.

العالم ـ اروپا

به نوشته روزنامه «لو پاریزین» فرانسه به نقل از نزدیکان «کریستین ژاکوب»، رئیس بزرگ‌ترین حزب راست میانه در فرانسه به دنبال انجام آزمایش کرونا از مثبت بودن نتیجه این آزمایش خبر داده است.

این منبع گفته که ژاکوب در بیمارستان بستری نیست و در منزل خود برای اقدام‌های مراقبتی قرنطینه شده است.

او همچنین خاطرنشان کرده که دفتر مرکزی حزب جمهوری خواهان همچنان بسته خواهد بود.

ژاکوب یازدهمین عضو پارلمان فرانسه است که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده است. او بویژه در پاریس درگیر کارزارهای انتخابات شهرداری‌های فرانسه بود.

او در نشستی که روز نهم مارس/ ۱۹ اسفند با حضور بسیاری از چهره‌های راست گرای فرانسه از جمله «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری اسبق فرانسه هم در آن حضور داشتند دعوت و حاضر شده بود.

ژاکوب روز پنجشنبه گذشته به دلیل احتمال به تعویق افتادن انتخابات شهرداری های فرانسه به شدت عصبانیت خود را ابراز کرد.

انتخابات شهرداری‌های فرانسه روز شنبه با وجود انتقادهای بسیار شخصیت‌ها و بدون توجه به ضرورت اقدام‌های محدودکننده و شیوع ویروس کرونا در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون علاوه بر ۱۱عضو پارلمان فرانسه، ابتلای وزیر فرهنگ این کشور به ویروس کرونا هم تایید شده است. همچنین هفته گذشته کاخ الیزه اعلام کرد «پاتریک استرزودا» رئیس‌ دفتر رئیس جمهوری فرانسه به ویروس کرونا مبتلا و نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شده است.

تا به این لحظه ۵ هزار و ۴۲۳ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها