هتل فوتبالیست عراقی در اختیار مبتلایان به کرونا قرار گرفت

هتل فوتبالیست عراقی در اختیار مبتلایان به کرونا قرار گرفت
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 17:12

هر چه "ویروس کرونا" در عراق بیشتر گسترش می یابد، همزمان ترس و وحشت عمومی در کنار پاره ای از رفتارهای انسان دوستانه در قبال بحران شیوع این بیماری در این کشور افزایش می یابد.

العالم -عراق

بعد از هجوم گسترده مردم به مغازه ها برای خرید مواد غذایی و مایحتاج ضروری در پی اعلام مقررات منع تردد در اغلب استان های عراق، تازه ترین خبر انسان دوستانه، اقدام بازیکن مشهور فوتبال عراق به اختصاص هتل خود برای درمان بیماران کرونایی است.

انتشار ویروس کرونا در عراق پاره ای اخبار شنیدنی نیز به دنبال داشته که یکی فرار یک بیمار مبتلا به این ویروس از بیمارستانی در جنوب عراق و دیگری بازداشت دو فرد است که با "طنز سیاه" درباره ویروس کرونا فضایی از رعب و وحشت را در شمال عراق باعث شدند.

اداره بیمارستان «سوق الشیوخ» از توابع استان "ذیقار" در جنوب عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که یک فرد مشکوک به ویروس کرونا از این بیمارستان فرار کرده است.

اداره بیمارستان سوق الشیوخ افزود که دو مورد مشکوک را اخیرا شناسایی کرده که هر دو آنها را به بیمارستان تخصصی برای پذیرش بیماران کرونا در این استان اعزام کردند، اما یکی از بیماران موفق به فرار شده است.

این نخستین مورد فرار بیماران مشکوک به کرونا در عراق نیست و پیش از این نیز در بیمارستانی در بغداد، یک مورد مشکوک از افراد وابسته به اعتراضات «میدان تحریر» شناسایی شد، اما همراهان این بیمار او را به طرز ماهرانه از بیمارستان فراری دادند.

تحصن کنندگان در میدان تحریر به رغم درخواست های مکرر وزارت بهداشت عراق همچنان بر ماندن در خیمه های تحصن در مرکز بغداد اصرار داشته و حاضر نیستند آنجا را ترک کنند.

شهرداری بغداد اخیرا با وساطت های مختلف توانسته بود که حداقل خیمه های تحصن و عموم میدان تحریر را بر ضد ویروس کرونا ضد عفونی کند، زیرا گفته می شود این منطقه مشکوک به یکی از کانون های انتشار ویروس کرونا است.

در اربیل نیز به دنبال انتشار یک ویدئو در صفحات اجتماعی از فردی که در یکی از محلات این شهر روی زمین افتاده و کسی جرأت نزدیک شدن به او را ندارد، با دخالت پلیس مشخص شد که حرکت این فرد هیچ ارتباطی با کرونا ندارد.

بر اساس بیانیه پلیس اربیل، بعد از تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که فرد افتاده بر زمین به کرونا مبتلا نبوده و دو عامل اصلی انتشار دهنده این ویدئو را که باعث ایجاد فضایی از رعب و وحشت در شمال عراق شده بودند، بازداشت کرده است.

از طرفی در اقدامی بشردوستانه «عماد محمد رضا» مهاجم سرشناس سابق تیم ملی فوتبال عراق که تجربه بازی در تعدادی از باشگاه های ایرانی را نیز دارد، در ویدئویی اعلام کرد که هتل خود در کربلا را در اختیار اتاق بحران مبارزه با ویروس کرونا قرار داده است.

محمد افزود که به دلیل کمبود مکان برای مراقبت از بیماران کرونایی در کربلا، هتل خود را در اختیار اتاق بحران این شهر قرار داده تا از آن برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا استفاده کنند.

این اقدام عماد محمد رضا تشویق و تحسین عمومی در عراق را به دنبال داشته و رسانه ها به طور گسترده ای این ویدئو را که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، بازتاب خبری داده اند.

در همین حال پلیس سلیمانیه در شمال عراق نیز یک فرد که اخیرا از کشور قطر به این شهر بازگشته بود، در قرنطینه قرار داد.

پلیس سلیمانیه اعلام کرد که این فرد بعد از بازگشت از قطر خود را به تیم پزشکی معرفی نکرده بود، اما پلیس موفق به شناسایی و در قرنطینه قرار دادن وی شده است .

اداره بهداشت دیاله در شمال شرقی عراق نیز اعلام کرد که تصویر منتشر شده از نیروی پلیس افتاده در کنار خیابان که در شبکه های اجتماعی تحت عنوان ابتلا به کرونا منتشر شده، صحت ندارد.

«فارس العزاوی» مدیر روابط عمومی بهداشت دیاله در بیانیه ای اضافه کرده است که پلیس مزبور به بیمارستان ویژه در بعقوبه (مرکز استان) انتقال داده شده و نمونه برداری آزمایشگاهی از او انجام شده و در انتظار نتیجه هستیم.

برخی از کاربران شوخ طبع عراقی، این گونه موارد افتاده در کناره خیابان در دیاله و اربیل و بغداد را ناشی از مصرف مشروبات الکلی دانسته و گفته اند ارتباطی به کرونا ندارند.

برخی از استان های عراق امروز گزارش های جدید از ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده تا به این ترتیب تعداد مبتلایان در این کشور به بیش از ۱۳۰ نفر برسد.

تاکنون غیر از سه استان نینوا (موصل)، صلاح الدین (تکریت) و دهوک، ۱۶ استان دیگر عراق درگیر ویروس کرونا شده و در ۸ استان از جمله پایتخت حالت فوق العاده اعلام شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها