روسیه: آتش بس در ادلب سوریه نقض شده است

روسیه: آتش بس در ادلب سوریه نقض شده است
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 17:22

وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با وجود اعلام توافق آتش بس در مناطق شمال غربی سوریه، تروریست های حاضر در استان ادلب، خود را بار دیگر مسلح کرده و حملاتی را علیه نیروهای نظامی سوری انجام می دهند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه شبکه خبری "روسیا الیوم"، این وزارتخانه افزود که گروه های تروریستی مختلفی از جمله "تحریر الشام" (النصره سابق) و "حراس الدین" در منطقه کاهش تنش در استان ادلب متمرکز شده اند که به صراحت مخالفت خود با توافق آتش بس میان مسکو و آنکارا را در این منطقه اعلام کرده اند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که گروه های تروریستی در ادلب سوریه از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق آتش بس نهایت بهره را بردند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت های خارجی مشغول ترتیب دادن حمله به مواضع نظامیان سوریه هستند.

روسیه همچنین تاکید کرد که در برخورد با تروریست ها تنها دو راه وجود دارد، مبارزه برای نابودی آنان در صورت مقابله مسلحانه و یا محاکمه این افراد بر اساس قانون.

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش ها میان ارتش های سوریه و ترکیه ۵ مارس (۱۵ اسفند) در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب در شمال سوریه دست یافتند.

در هفته‌های منتهی به توافق آتش بس، استان ادلب سوریه بر اثر تحرکات تروریست‌های مورد حمایت ترکیه متشنج شده بود. ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی هرچه بیشتر بر تنش ها افزود.

مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش بس با صدور بیانیه ای اعلام کردند که طبق توافق گذرگاه امنی در جاده بین المللی "M4" در استان ادلب سوریه ایجاد می شود.

این بیانیه همچنین افزود که نظامیان روسیه و ترکیه به صورت مشترک در جاده "M4" (حلقه وصل استان های حلب و لاذقیه) به گشتزنی می پردازند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها