پمپئو در گفت‌وگو با عبدالمهدی: حمله و تهدید علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد

پمپئو در گفت‌وگو با عبدالمهدی: حمله و تهدید علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 17:25

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق، در اشاره به حمله اخیر به پایگاه نظامی "التاجی"، اظهار داشت که آمریکا حمله و تهدید علیه اتباع خود را تحمل نخواهد کرد.

العالم- عراق

به گزارش العالم به نقل از السومریه‌نیوز، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا، عصر یکشنبه طی تماس تلفنی با "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق، با او درباره حملات اخیر به پایگاه نظامی التاجی در شمال عراق صحبت کرد.

در این‌باره، "مورگان اورگاتوس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد، پمپئو در این تماس تاکید کرده است که دولت عراق باید از نیروهای ائتلاف که از تلاش‌های عراق برای شکست داعش حمایت می‌کنند، دفاع کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است دولت عراق باید با طرف‌های مسئول انجام حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق برخورد کند.

پمپئو گفت: "آمریکا حمله و تهدید علیه اتباع خود را تحمل نخواهد کرد و اگر لازم باشد برای دفاع از خود، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهد کرد."

پایگاه نظامی التاجی در شمال پایتخت عراق، که نیروهای تروریست آمریکایی در آن حضور دارند، روز شنبه هدف "حملات شدیدی" قرار گرفت. در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مواضع امنیتی و نظامی نیروهای عراقی و الحشد الشعبی را بمباران کرده و همچنین فرودگاهِ در حال تاسیس کربلا را هدف قرار دادند.

وزارت خارجه عراق نیز سفیر آمریکا در بغداد را در اعتراض به حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع نیروهای عراقی و نقض حاکمیت این کشور فراخواند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها