اشتاین مایر: با بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه ایم

اشتاین مایر: با بدترین بحران از زمان جنگ جهانی دوم مواجه ایم
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 18:19

رییس جمهوری آلمان همه گیری ویروس کرونا را بدترین بحران تاریخ معاصر آلمان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون نامید.

العالم - اروپا

«فرانک‌والتر اشتاین‌مایر» رییس جمهوری آلمان فدرال گفت که برای نجات جان تعداد هر چه بیشتری از مردم، پیروی کامل از محدودیت‌های اعلام شده از سوی دولت ضروری است.

وی در گفت‌وگویی با تارنمای خبری t-online گفت که برای مقابله با کرونا پیش از هر چیز باید زنجیره سرایت ویروس را پاره کرد و از گسترش سریع آن کاست تا سیستم بهداشتی کشور از سیر رشد بیماری عقب نماند و بتواند آن را مهار کند.

اشتاین‌مایر در این گفت‌وگو اظهار داشت که آلمان در این روزها با سخت‌ترین بحران‌های خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون روبه‌رو شده است.

وی افزود کشور علاوه بر ویروس کرونا با چالش‌های جدی دیگری هم روبه‌روست از جمله بحران مهاجرت که با آمدن موج تازه‌ای از پناهجویان بالا گرفته و رشد نیروهای راست افراطی که میان لایه‌های جامعه تفرقه انداخته است.

رئیس جمهوری آلمان تاکید کرد که در شرایط کنونی تهدید جدی و فوری از سوی کرونا است و شمار مبتلایان و قربانیان ناشی از این ویروس مدام افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که بیشتر مرزها بسته شده و گردهمایی‌ها و مراسم عمومی، همایش‌های فرهنگی و ورزشی و تفریحی تعطیل و زندگی عمومی تا حد زیادی متوقف شده که این ترس و نگرانی را در مردم دامن می‌زند تاکید کرد: با این حال با همبستگی و تعاون بر تمام این معضلات چیره خواهیم شد.

آلمان امروز (دوشنبه) با هدف مهار شیوع کرونا، کنترل مرزهایش را با اتریش، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئیس در دستورکار قرار داد.

مقامات آلمان اعلام کردند که به دنبال اجرایی کردن کنترل مرزها، تنها افرادی که دلایل معتبر برای سفر دارند از جمله رانندگان کامیون انتقال کالا می توانند از مرزها عبور کنند.

پیشتر مقام‌های آلمان با بستن مرزهای خود با اتریش، سوییس و فرانسه برای کنترل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده‌ بودند.

این در حالی است که هجوم مردم آلمان به داروخانه ها، مراکز فروش مواد خوراکی و بهداشتی، بسیاری از فروشگاه ها و داروخانه ها را با کمبود مایحتاج روبرو کرده است.

طی روزهای گذشته و به دنبال همه گیری بیماری کرونا در اروپا، صدراعظم آلمان دیدارش با روسای دولت‌های صربستان و لوکزامبورگ را لغو و دیدار ویدئو کنفرانسی را جایگزین آنها کرد.

تاکنون پنج هزار و ۸۱۳ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در این میان ۱۳ فوتی گزارش شده و ۴۶ نفر بهبود یافته اند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها