چرا تروریستهای ادلب از نقض اتش بس هراسانند؟

چرا تروریستهای ادلب از نقض اتش بس هراسانند؟
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 20:00

خبر:

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد گروه‌های تروریست امروز دوشنبه مجددا دست به سلاح برده و در منطقه ادلب علیه ارتش سوریه عملیات کرده اند. این مساله از سوی تروریست‌های مذکور بلافاصله تکذیب شد.

تحلیل:

- جماعت النصره و حراس الدین مهم ترین گروه های تروریستی هستند که در اعلام توافق آتش بس امضا شده میان روسیه و ترکیه جایی ندارند و لذا هیچ منع قانونی در انجام عملیات علیه آنها وجود ندارد. بر این اساس این دسته از تروریست‌ها بشدت نگران آن هستند که بهانه ای بدست ارتش سوریه بدهند

- میزان بالای نگرانی این جماعت از وضعیت کنونی و آینده پیش رو آنگاه روشن می‌شود که توجه داشته باشیم از زاویه دید آنها این جماعت دیگر نمی‌توانند روی حمایت‌های ترکیه حسابی باز کنند. از زاویه نگاه این جماعت روزگار تغییر نام دادن و استخدام حیله های مشابه برای بقا مدتهاست بسرآمده است.

- درحالی که برخی اخبار از تصمیم ترکیه مبنی بر انتقال مسلحین مورد حمایتش از ادلب به نوار شمالی سوریه خبر می‌دهد النصره و حراس الدین حضور در ادلب را آخرین سنگر خود می‌دانند و هیچ شانسی برای بقا بعد از این اتفاق برای خود تصور نمی‌کنند.

- آنچه روسیه در بیانیه امروز خود آورده است با توجه به کارشکنی دیروز مسلحین در انجام عملیات گشت زنی ترک‌ها و روس ها در این منطقه کاملا باور پذیر مینماید.

- همه این اتفاقات نشان می‌دهد که آزاد سازی ادلب به نقطه صفر خود نزدیک میشود و عزم ارتش سوریه و متحدانش برای پایان دادن به معضلی اساسی به نام تروریست‌های مسلح تا حداکثر پایان 2020 کاملا جدی است.

پربیننده ترین خبرها