ارتش آمریکا در حال تقویت حضور نظامی‌اش در عراق است

ارتش آمریکا در حال تقویت حضور نظامی‌اش در عراق است
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 22:46

یک پایگاه خبری آمریکایی فاش کرد که ارتش آمریکا به دنبال حملات اخیر به پایگاه‌هایش در عراق، حضور نظامی‌اش در این کشور را تقویت می‌کند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، منابعی به تلویزیون "المیادین" اعلام کردند که ارتش آمریکا در حال توزیع و استقرار تجهیزات خود در پایگاه‌های "عین الاسد"، "کی وان" و "حریر" در عراق است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته طی تماس تلفنی با "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، اعلام کرد که کشور در صورت هدف قرار گرفتن نیروها و پایگاه‌هایش در عراق، تدابیر بیشتری در دفاع از خود اتخاذ خواهد کرد.

در همین راستا، پایگاه خبری "بریکینگ دیفنس" آمریکا گزارش داد که ارتش آمریکا به دنبال حملات اخیر به پایگاه‌هایش در عراق، در حال تقویت نیروهایش در عراق است.

این پایگاه خبری نوشت، ناوهای هواپیمابر "آیزونهاور" و "ترومن" در حال حرکت به سمت خاورمیانه هستند و شمار زیادی از تفنگداران نیروی دریایی( مارینز) و سامانه‌های "پاتریوت" در عراق متمرکز خواهند شد.

پایگاه نظامی التاجی در شمال پایتخت عراق، که نیروهای تروریست آمریکایی در آن حضور دارند، روز شنبه هدف حملات شدیدی قرار گرفت. در مقابل، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مواضع امنیتی و نظامی نیروهای عراقی و الحشد الشعبی را بمباران کرده و همچنین فرودگاهِ در حال تاسیس کربلا را هدف قرار دادند.

وزارت خارجه عراق نیز سفیر آمریکا در بغداد را در اعتراض به حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع نیروهای عراقی و نقض حاکمیت این کشور فراخواند.

پربیننده ترین خبرها