مرگ بر اثر کرونا در فلسطین اشغالی بیش از ۲۰ هزار مورد تخمین زده شد

مرگ بر اثر کرونا در فلسطین اشغالی بیش از ۲۰ هزار مورد تخمین زده شد
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 15:45

مدل ریاضی ارائه شده به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می دهد که آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در فلسطین اشغالی، در بهترین حالت ۸ هزار و ۶۰۰ نفر و در بدترین حالت ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر تخمین زده می شود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، در بدترین حالت شمار افراد بیمار بر اثر ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر و موارد مرگ و میر به ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر می رسد و در حالیکه نظارتی بر این بیماری صورت نگیرد هر فرد ناقل دو نفر دیگر را مبتلا می کند.

این سناریو روز سه شنبه توسط تارنمای مارکر رژیم صهیونیستی منتشر و از گزارش تهیه شده برای وزارت بهداشت به وسیله دو پزشک اسرائیلی و یک استاد یار ریاضی کاربردی نشات گرفته است.

به گزارش تارنمای مارکر، این گزارش یکی از اسناد اصلی مورد استفاده وزارت بهداشت اسرائیل بمنظور سیاست گذاری در مقابله با گسترش کرونا است که از مدل های ریاضی برای پیش بینی نتایج احتمالی استفاده شده است.

چهار سناریو ارائه شده است که در آن بهترین و بدترین حالت و دو احتمال مدنظر قرار گرفته است. در بهترین حالت، هر فرد ناقل ویروس ۱.۲ افراد دیگر را مبتلا می کند و منجر به بیماری ۵۷۶ هزار نفر و مرگ ۸ هزار و ۶۰۰ نفر می شود. نقطه اوج شیوع ویروس ۱۳۰ مورد وخیم در روز را در پی خواهد داشت.

طبق دو مورد احتمالی که مدنظر قرار گرفته هر فرد ناقل ۱.۳۵ الی ۱.۵ نفر را مبتلا و بین ۸۶۴ هزار تا ۱ میلیون و ۴۴ هزار نفر بیمار خواهند شد. همچنین بین ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد مرگ و میر تخمین زده می شود.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش صبح امروز وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی ۳۰۴ نفر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. در بین افراد ناقل این ویروس وضعیت ۱۱ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

در این راستا سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) با تایید کابینه در پی آن است که از طریق تلفن همراه بر روی اشخاص نظارت کنند تا افراد ناقل ویروس کرونا یا افرادی را که با آنها در ارتباط بوده را به سرعت قرنطینه کنند. اما این اقدام صهیونیست ها انتقاد برخی مقامات و گروه های حقوق بشری را مبنی بر اینکه نظارت بر تلفن همراه حریم شخصی اشخاص را نقض می کند، در پی داشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها