واکنش حزب‌الله، امل و اسرای آزاده لبنانی به تبرئه مزدور اسرائیلی

واکنش حزب‌الله، امل و اسرای آزاده لبنانی به تبرئه مزدور اسرائیلی
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 16:54

جنبش‌های حزب‌الله و أمل لبنان حکم صادره از سوی دادگاه نظامی در خصوص تبرئه «عامر الفاخوری» مزدور اسرائیلی معروف به «قصاب بازداشتگاه الخیام» را ناشی از فشارها و تهدیدات آمریکا برشمردند.

العالم - لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم عامر الفاخوری مزدور و قاتل جنایتکار تحت فشارهای آمریکا صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که از روز نخست بازداشت عامر الفاخوری مزدور و جنایتکار اسرائیلی، فشارها و تهدیدات آمریکا نیز به صورت پنهان و آشکار به منظور وادار کردن لبنان برای آزادی او آغاز شد حال آنکه تمامی جنایت‌های الفاخوری و گذشته سیاه و خونین او ثابت شده است.

این جنبش افزود که متأسفانه به نظر می‌رسد فشارهای آمریکا امروز نتیجه داد و در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی دادگاه نظامی رأی غلطی را صادر کرد و با این حکم نمک روی زخم همه مظلومان و تمامی کسانی ریخت که هنوز هم زخم‌هایشان التیام نیافته است.

طبق گزارش شبکه المنار، حزب‌الله روز صدور این حکم را روز حزن و اندوه برای لبنان و عدالت خواند و افزود که «بهتر بود رئیس دادگاه نظامی و اعضای آن به جای تسلیم شدن در برابر تمامی فشارها برای اتخاذ چنین تصمیم شومی، از سمت خود استعفا می‌کردند».

دادگاه نظامی لبنان روز دوشنبه پس از شنیدن دفاعیات صوری وکلای الفاخوری مبنی بر اینکه اتهامات وارده به وی قدیمی شده است، رأی به تبرئه او داد.

الفاخوری مزدور اسرائیلی در زمان اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی مسئول بازداشتگاه «الخیام» بوده که در میان اسرای این بازداشتگاه به «قصاب الخیام» معروف است که در جنایت‌های زیاد قتل و شکنجه اسرا دست داشته است.

طبق گزارش شبکه المیادین برخی منابع در بیمارستان سیدة لبنان نیز که الفاخوری در آن بستری بود گفتند که او از بیمارستان مرخص شده است و اکنون در سفارت آمریکا در منطقه عوکر است.

در همین ارتباط تعدادی از اسرای آزاده نیز رأی دادگاه برای تبرئه الفاخوری را محکوم کردند.

خانواده «علی حمزه» شهید لبنانی که از بازداشت‌شدگان در بازداشگاه الخیام بوده است، گفت که «رأی دادگاه به منزله کشتن دوباره شهید حمزه است».

از سوی دیگر جنبش أمل لبنان نیز مخالفت و اعتراض خود با آزادی الفاخوری را اعلام کرد.

این جنبش تأکید کرد که کارنامه الفاخوری اعم از مزدوری، جنایتکاری و شکنجه اسرا با گذشت زمان از بین نخواهد رفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها