«شین بت» صهیونیست‌های مبتلا به «کرونا» را تحت نظر می‌گیرد

«شین بت» صهیونیست‌های مبتلا به «کرونا» را تحت نظر می‌گیرد
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 18:38

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأیید کرد که این سازمان بر فعالیت‌ها و تردد افراد مبتلا به ویروس کرونا نظارت می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«ناداو آرگامان» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) روز سه‌شنبه تأیید کرد که این سازمان افراد مبتلا به ویروس «کرونا» را تحت نظر قرار داده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این خبر ساعتی پس از آن اعلام می‌شود که یک مقام ارشد حقوقی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که شین بت برای جمع‌آوری اطلاعات و تحت نظر قرار دادن این افراد، از دفتر نخست‌وزیری مجوز دریافت کرده است.

به گفته آرگامان، تصمیم به نظارت بر فعالیت‌های مبتلایان به کرونا به اتفاق آرا در کابینه رژیم صهیونیستی تأیید شده و قرار است اطلاعات گردآوری‌شده، به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تحویل داده شود.

رأی‌گیری برای اتخاذ این تصمیم، بر اساس دستورالعمل ممنوعیت تجمع بیش از 10 نفر، به صورت ویدئو کنفرانس انجام گرفته است.

در حالی که این تصمیم از سوی ائتلاف «آبی و سفید» که مأمور تشکیل کابینه جدید است مورد انتقاد قرار گرفته، شین بت و دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این تصمیم دفاع کرده و آن را برای مقابله با همه‌گیری کرونا ضروری عنوان کرده‌اند.

در روزهای گذشته تصاویری از بازداشت افراد در خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی توسط نیروهای پلیس که لباس محافظتی در برابر کرونا به تن داشتند، منتشر شده بود. بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، افرادی که به تازگی از کشورهای خارجی بازگشته یا مشکوک به اتباع به کرونا باشند، باید دستکم دو هفته خود را در خانه قرنطینه کنند و افرادی که این قرنطینه را رعایت نکنند، بازداشت می‌شوند.

بر اساس آمارهای اعلامی تل‌آویو، تاکنون 324 نفر در فلسطین اشغالی به ویروس کرونا جدید (کووید-19) مبتلا شده‌اند. گفته می‌شود آمارهای واقعی بسیار بیشتر از این رقم است.

فارس

پربیننده ترین خبرها