نخستین قربانی کرونا در مالزی/ مرگ یک کشیش ۶۰ ساله

نخستین قربانی کرونا در مالزی/ مرگ یک کشیش ۶۰ ساله
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 18:36

با مرگ یک کشیش ۶۰ ساله اهل ایالت ساواک مالزی، کرونا نخستین قربانی خود را در این کشور گرفت.

العالم ـ آسیا

به گزارش شبکه «سی ان ای» سنگاپور، کمیته مدیریت بحران ایالت ساراواک با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که این کشیش ۱۱ صبح روز سه شنبه به وقت محلی در بیمارستان عمومی ساراواک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

به استناد این بیانیه، ۱۹۳ نفری که با فرد متوفی تماس نزدیک داشتند، شناسایی شده و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

«محی الدین یاسین» نخست وزیر مالزی دوشنبه شب از اجرای محدودیت‌های پیشگیرانه جدید در این کشور خبر داد که از فردا (چهارشنبه) به مدت دو هفته سفر شهروندان به خارج از کشور و ورود مسافران خارجی به داخل این کشور را ممنوع می‌کند تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

به عنوان بخشی از این مقررات جدید، جنبش‌ها و گردهمایی‌های عمومی از جمله رویدادهای مذهبی و فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی در سراسر این کشور ممنوع شدند و تمام عبادتگاه‌ها و مراکز تجاری به جز سوپرمارکت‌ها و خواروبارفروشی‌ها تعطیل خواهند شد.

نخست وزیر مالزی همچنین اعلام کرد که تمام شرکت‌ها به جز آن‌ها که در تامین نیازهای ضروری شهروندان چون آب، برق، انرژی، مخابرات، حمل و نقل، نفت، بنزین، امنیت و دفاع دست دارند، برای مقابله با کرونا تعطیل می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مالزی با ۵۰۰ مورد تایید شده ابتلا به کرونا، بیشترین میزان مبتلایان را در بین کشورهای جنوب شرق آسیا دارد.

با این حال این کشور تنها کشور منطقه نیست که کرونا در آن قربانی می‌گیرد. تا عصر امروز (سه شنبه) از اندونزی ۵ و از تایلند یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها