احزاب کرد ماموریت الزرفی برای تشکیل کابینه جدید را تایید می کنند

احزاب کرد ماموریت الزرفی برای تشکیل کابینه جدید را تایید می کنند
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 19:44

حزب دموکرات کردستان عراق ماموریت عدنان الزرفی برای تشکیل دولت جدید را تایید کرد و درباره اقداماتی که باعث شکست علاوی شد، هشدار داد.

العالم ـ عراق

جمال کوچر نماینده فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان تاکید کرد که عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف بهترین گزینه از میان تمام کسانی است که نامشان برای این سمت مطرح شده بود. وی از الزرفی خواست تا به مسائلی که مورد توجه عراقی هاست، اهمیت دهد و عراق را درگیر مسائل خارجی نکند که هیچ ارتباطی با عراقی ها ندارد.

وی اظهار داشت که مسائل متعددی وجود دارد که می بایست نخست وزیر آنها را مدنظر قرار دهد تا بتواند ماموریت خود را به ثمر برساند. مشکلات مردم عراق برای همگان شناخته شده است. پرداختن به مسائل اصلی امری بسیار مهم است. معادلات بین المللی مؤثر در دولت عراق نیز کاملا روشن هستند و می بایست آنها را نیز رعایت کرد.

کوجر توضیح داد که شناخت شخصی من از الزرفی سبب می شود که گمان کنم او بهترین شخص از میان کسانی است که تا الان نامشان برای سمت نخست وزیری مطرح شده است. وی پیش از این استاندار نجف بوده است و در این سمت خود بسیار تاثیر گذار بوده است و این علاوه بر اینکه وی بسیار جسور و قدرتمند است و این امر سبب می شود که ما گمان کنیم که وی می تواند به ماموریت خود به خوبی عمل کند.

وی اظهار داشت که امیدواریم که الزرفی از پس این مسئولیت برآید و بر مسائلی که مورد توجه عراق و ملت عراق است تمرکز کند و کشور را درگیر مسائل و قضایای خارجی که هیچ ارتباطی با ما ندارد، نکند. بلکه منافع و سختی های ملت عراق را در نظر بگیرد.

جنین بلاسخارت نماینده سازمان ملل نیز با استقبال از ماموریت الزرفی برای تشکیل دولت جدید، تاکید کرد که عراق به شدت به کابینه ای کاردان و تاثیرگذار نیاز دارد، راه سختی در پیش روی این کابینه وجود دارد و به حمایت تمام گروههای سیاسی به منظور حفظ وحدت ملی از این کابینه نیاز دارد.

برهم صالح رییس جمهور عراق امروز سه شنبه رسما عدنان الزرفی را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها