واکنش علاوی به ماموریت الزرفی برای تشکیل کابینه جدید

واکنش علاوی به ماموریت الزرفی برای تشکیل کابینه جدید
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 18:38

محمد توفیق علاوی امروز سه شنبه تاکید کرد که عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه جدید عراق در مقابل امتحان سخت و دشواری قرار گرفته است.

العالم ـ عراق

علاوی در بیانیه ای آورده است: 'عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه جدید شد؛ در واقع او در مقابل امتحان سخت و دشواری قرار گرفته است. یا باید سهم بندی سیاسی و تقسیم وزارتخانه ها میان احزاب سیاسی بر پایه اصل سهم بندی سیاسی در عراق را بپذیرد و به تبع آن فساد در کشور ادامه یابد بدون آنکه هیچ دستاورد قابل توجهی در کشور محقق گردد که ممکن است به فروپاشی اقتصاد کشور در عرض یک سال بینجامد اگر قیمت نفت تغییر نکند'.

وی افزود: 'در این صورت وی موفق به کسب تایید برای دولت خود خواهد شد؛ اما اگر وزرایی لایق بدون دخالت طرفهای سیاسی و حزبی تعیین کند؛ در این صورت کشور وارد یک درگیری با طبقه سیاسی خواهد شد و کابینه وی پذیرفته نخواهد شد'.

علاوی این سوال را مطرح کرد: 'آیا راه سومی وجود دارد؟ روزهای آتی نشان خواهد داد که کشور به کدام سمت و سو حرکت می کند. از خدا می خواهیم که کشور ما و شهروندان ما را حفظ کند و نخست وزیر مکلف را بر انتخاب گزینه درست و نجات کشور یاری رساند'.

یادآور می شود که برهم صالح رییس جمهور عراق امروز سه شنبه رسما عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت جدید کرد؛ صالح در این مراسم ابراز امیدواری کرد که انتخابات زودهنگام برگزار شود و خواسته های مردم عراق نیز برآورده گردد.

پربیننده ترین خبرها