واکنش سوریه به بیانیه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان

واکنش سوریه به بیانیه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 22:07

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که آنچه که در بیانیه آمریکایی انگلیسی فرانسوی آلمانی به مناسبت گذشت 9 سال از توطئه جهانی علیه سوریه آمده است، جای هیچ تعجب و شگفتی ندارد.

العالم ـ سوریه

این منبع تاکید کرد: آنچه که بیش از همه باعث انزجار می شود دورویی غرب استعمارگر درباره حقوق بشر در سوریه است؛ آنهایی که دستانشان به خون مردم سوریه آلوده است آنهایی که خود باعث رنج و سختی مردم سوریه بر اثر جنگ و تحریم های ظالمانه شده اند؛ تحریم هایی که مستقیما زندگی شهروند سوری را تحت تاثیر قرار داده و باعث آوارگی میلیون ها نفر از مردم سوریه بر اثر تروریسم و جنگ علیه این کشور شده است.

این منبع خاطرنشان کرد که به رغم جنگ وحشیانه علیه سوریه که تمام سلاح ها و کثیف ترین آنها اعم از تروریسم و فشارهای سیاسی و محاصره اقتصادی و گمراه سازی رسانه ای در آن بکار رفت؛ طرح توطئه علیه سوریه در تحقق اهداف خود ناکام ماند و اینک به سمت سقوط حتمی همراه با پاکسازی بخش اعظم این کشور از تروریسم گام برمی دارد. اینک کشور با گام هایی استوار و با عزم و اراده به سمت نابودی کامل تروریسم و پایان دادن به حضور نامشروع بیگانگان در کشور حرکت می کند.

این منبع همچنین توضیح داد که تجاوزگری استعمارگران غربی به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی از طریق نقض حاکمیت کشور و دخالت در امور داخلی کشور دیگر و نقض آشکار قوانین انساندوستانه است؛ آنها مسئول پیامدهای این جنگ ظالمانه علیه زندگی شهروندان سوریه هستند؛ از این رو جامعه جهانی می بایست این سیاست ها را محکوم و عاملان آنها را بازخواست کند.

این منبع همچنین افزود: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می کند که این گونه مواضع غربی ها فقط بر اصرار و پافشاری کشور در شکست کامل توطئه و حفظ حاکمیت کشور و استقلال آن و عمران و بازسازی کشور می افزاید. تعیین سرنوشت و آینده سوریه فقط از آنِ مردم سوریه است و سران غرب باید بدانند همان طور که پیش از این از کشور طرد شدند؛ امروز نیز طرح توطئه آنها به سمت شکست کامل پیش می رود و این بار نیز شکست خورده از سوریه و منطقه طرد خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها