ونزوئلا خواستار وام ۵ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا شد

ونزوئلا خواستار وام ۵ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا شد
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 07:11

دولت ونزوئلا رسما خواستار وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور شد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) رسما از صندوق بین‌المللی پول خواست تا وامی ۵ میلیارد دلاری به این کشور برای تقویت نظام سلامت آن در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعطا کند.

این نامه که دولت ونزوئلا آن را در توئیتر منتشر کرده در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفندماه) خطاب به «کریستالینا جورجیوا» مدیر صندوق بین‌المللی پول نوشته شده است.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ونزوئلا، دولت برای کنترل شیوع این ویروس طرح قرنطینه سراسری در این کشور اجرا می‌کند.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۳ نفر، طرح قرنطینه سراسری اجرایی می شود.

پیش از این در ونزوئلا به دلیل مقابله با شیوع گسترده‌تر کرونا، شرایط اضطراری اعلام شده بود و مقامات دولتی تصمیم گرفتند با توجه به احتمال افزایش گسترده مبتلایان، قرنطینه سراسری اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا که ماه‌هاست به دلیل تحریم‌های آمریکا و بحران سیاسی در این کشور با بحران اقتصادی جدی روبرو بوده، از کمبود شدید دارو و مواد بهداشتی رنج می‌برد.

مادورو همچنین عنوان کرد که این کشور بزودی از کوبا محموله دارو و از چین کیت‌های آزمایشی دریافت می‌کند.

ارتش ونزوئلا نیز به عنوان بخشی از اقدام دولت برای حمایت از سیستم بهداشت عمومی، در سراسر این کشور مستقر شده است.

دولت ونزوئلا همچنین بیشتر پروازها را تعلیق و مدارس را تعطیل کرده است. مقامات ونزوئلا همچنین از مردم خواسته‌اند تا در زمان حضور در محافل عمومی ماسک به صورت بزنند.

پربیننده ترین خبرها