دولت چین مجوز انجام آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا را صادر کرد

دولت چین مجوز انجام آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا را صادر کرد
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 10:07

پس از آغاز آزمایش‌های بالینی یکی از واکسن‌های احتمالی برای مقابله با ویروس کرونا در آمریکا، دولت چین نیز به پژوهشگران اجازه داد آزمایش‌های بالینی خود را آغاز کنند.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، پژوهشگران آکادمی علوم پزشکی نظامی چین اجازه یافته‌اند تا آزمایش‌های بالینی روی واکسن احتمالی ویروس کرونا را آغاز کنند. البته آزمایش‌های اولیه واکسن‌ها، گامی ابتدایی محسوب می‌شود و حتی در صورتی که نتیجه‌بخش باشند و عوارض جانبی به همراه نداشته باشند، همچنان ماه‌ها طول خواهد کشید تا به تولید انبوه برسند.

با این حال، بسیاری از پژوهشگران تاکید دارند در شرایط فعلی، تمهیدات اجتماعی، مانند فاصله‌گیری‌ها، قرنطینه و کاستن از روند شیوع ویروس، باید همزمان با تلاش‌ها برای یافتن واکسن صورت گیرد.

آکادمی علوم پزشکی نظامی وابسته به «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» است. این آکادمی با وجود این‌که بخشی از مهم‌ترین نهاد نظامی حکومت چین است، اما طی سال‌‌های گذشته، و در روند مقابله با شیوع برخی دیگر ویروس‌ها و بیماری‌ها، مانند سارس و ابولا نقش داشته‌است.

دولت مرکزی در پکن در عین حال ارتش را در خط مقدم مقابله با ویروس در شهر ووهان و استان هوبی قرار داد. در حال حاضر شیوع ویروس در چین به طور مشخصی کنترل شده و در عین حال اجازه داده نشد تا سارس-۲ به شکل گسترده‌ای به دیگر استان‌ها و شهرها سرایت کند.

تلاش‌ها برای ساخت واکسن توسط آکادمی علوم پزشکی ارتش چین به ماه‌های پیش باز می‌گردد.

پیشتر گزارش شده بود که ژنرال چن وئی، یکی از پژوهشگران آکادمی علوم پزشکی ارتش، مسئول تیم حاضر در شهر ووهان است. تلویزیون دولتی سی‌سی‌تی‌وی نیز گفته بود خانم چن و همکارانش از همان ماه ژانویه در تلاش برای ساخت واکسن مقابله با کووید-۱۹ بودند.

جزئیات مربوط به فاز اول آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که تست واکسن روی ۱۰۸ نفر در زمانی بین ۱۶ مارس و ۳۱ دسامبر صورت می‌گیرد.

علاوه بر آکادمی علوم پزشکی چین، شرکت زیست‌فناوری هنگ‌کنگی «کان‌سینو بیولوژیکس» نیز در آزمایش‌ها همکاری می‌کند.

در هفته جاری آزمایش مشابهی نیز در ایالات متحده آغاز شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها