بهترین کمک پامپئو به مردم عراق؛ شرت را کم کن

بهترین کمک پامپئو به مردم عراق؛ شرت را کم کن
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 17:22

خبر:

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که اگر عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف عراق از حاکمیت عراق حمایت کند و خود را از فساد به دور نگه دارد و حامی حقوق بشر باشد، از حمایت واشنگتن و جامعه جهانی برخوردار خواهد بود.

تحلیل:

ـ انسان دربرابر اظهارات وزیر خارجه آمریکا و حجم انبوهی از دروغ هایش فقط انگشت به دهان می ماند؛ این سخنان فقط از کسی بر می آید که گمان می کند به خاطر قدرت و جایگاهش، مردم جرات اعتراض به او را ندارند؛ یا اینکه این سخنان از سوی کسی مطرح می شود که دارای مشکلات روحی روانی است و از واقعیت کاملا به دور است و به نظر می رسد که هر دو حالت گفته شده بر وزیر خارجه آمریکا و نیز بر خود ترامپ منطبق است.

ـ هیچ انسان عاقلی وجود دارد که گمان نکند که آمریکا به هیچ وجه به حاکمیت عراق احترام نمی گذارد؟ اما با کمال شگفتی وزیر خارجه آمریکا این امر را پیش شرط حمایت از نخست وزیر مکلف عراق قرار می دهد! این شخص وزیر خارجه کشوری است که پیش از این عراق را اشغال کرد و صدها هزار نفر از مردم این کشور را به قتل رساند و میلیونها نفر را آواره کرده است و همچنان حاکمیت این کشور را نقض می کند و با عقب نشینی از این کشور مخالفت می کند در حالی که دولت و پارلمان و ملت عراق همگی خواهان خروج آمریکایی ها از کشور هستند.

ـ شرط دیگر پامپئو برای حمایت از نخست وزیر مکلف آن است که نخست وزیر خود را از هرگونه فساد دور نگه دارد؛ این امر نیز دروغی بیش نیست و دروغی بزرگتر از دروغ "حمایت از استقلال عراق" است؛ زیرا فساد در عراق از سال 2003 در این کشور منتشر شده است؛ فساد ساخته و پرداخته آمریکایی هاست تا مانعی بر سر یکپارچگی عراق و ثبات عراق باشد؛ زیرا هرچه عراق قدرتمند تر باشد این امر خطری برای طرح های امریکایی درمنطقه و منافع رژیم اشغالگر اسراییلی در منطقه می باشد.

ـ دروغ بزرگتر و شنیع تر در سخنان پامپئو توجه بسیار زیاد او به حقوق بشر در عراق است که از نخست وزیر مکلف خواست تا به عنوان پیش شرطی برای حمایت از او، حامی حقوق بشر باشد. نمی دانیم آیا پامپئو از سلامت کامل عقلی برخوردار است زمانی که چنین سخنانی را مطرح می کرده است؟ آیا می شود که پس از تمام فجایعی که برای ملت عراق وملتهای منطقه به سبب جنگهای آمریکا و غارت منابع این کشور و نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت کشورهای منطقه بویژه در سایه دولت افراط گرای فعلی آمریکا به ریاست ترامپ تروریست پیش آمد، کسی نیز وجود دارد که برای لحظه ای شک کند که آمریکا جان میلون ها نفر از مردم جهان و بویژه عراق را هدر نداده است؟

ـ همه مردم عراق اتفاق نظر دارند که آمریکا با تمام قدرت و نفوذ خود برای کشاندن عراق به سمت آشوب و اغتشاشات و فتنه های طائفی و قومی و ایجاد فساد در کشور تلاش می کند تا منابع طبیعی این کشور از میان رود و این کشور قدرت و وحدت خود را از دست دهد و اندک اندک تقسیم و تجزیه شود و پس از آن به پایگاهی برای آمریکایی ها به منظور هدف قرار دادن دیگر کشورها تبدیل شود تا سناریوی عراق را در دیگر کشور ها نیز اجرایی کند.

ـ به رغم تمام خواب و خیالهای پامپئو، اما مردم عراق با تمدنی هزار ساله، بی تردید در نهایت راه خود را پیدا خواهند کرد و سرنوشت کشورشان را به دست خواهند گرفت و این راه وسرنوشت بی تردید با آنچه که پامپئودر نظر دارد، کاملا متفاوت خواهد بود. عراقی هایی که کشورشان آکنده از ضریح اهل بیت علیهم السلام است و گوش به فرمان فرموده های مرجعیت عالی کشور هستند و از حمایت نیروهای مسلح و حشدالشعبی برخوردارند، کسانی که از کودکی اصول و ارزشهای انقلاب را آموخته اند؛ اصولی که نخستین شهید در خاک این کشور انقلاب کردن بر سر ظلم و ظالمان را به بشریت آموخت؛ چنین مردمی بی تردید جواب پامپئو را خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها