فشار آمریکا بر عراق برای جلوگیری از عقد قراردادهای تسلیحاتی با دیگر کشورها

فشار آمریکا بر عراق برای جلوگیری از عقد قراردادهای تسلیحاتی با دیگر کشورها
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 17:39

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از اعمال فشارهای آمریکا برای ممانعت از عقد قراردادهای تسلیحاتی با دیگر کشورها خبر داد.

العالم - عراق

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز چهارشنبه از اعمال فشارهای آمریکا برای ممانعت از عقد قراردادهای تسلیحاتی خبر داد.

الزیادی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که برخی شرکت‌ها و تجار در حال اعمال فشار به عراق برای ممانعت از خرید سلاح از کشورهای پیشرفته هستند.

وی افزود که «این شرکت‌ها به طور مستقیم با آمریکا و اسرائیل مرتبط بوده و بازارهای سلاح را در دست دارند و این شرکت‌ها سعی دارند به جای عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر، سلاح‌های فرسوده و از رده خارج را به عراق بفروشند».

الزیادی اشاره کرد که آمریکا از تجهیز عراق به سلاح‌ها و مهمات جز با موافقت برخی شرکت‌ها، ممانعت می‌کند.

پیشتر «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد از اهتمام عراق برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس ۴۰۰» خبر داده و گفته بود که البته بغداد تا کنون درخواست رسمی در این باره ارائه نکرده است.

ماکسیموف گفته بود که ما همواره می‌گوییم که آماده کمک به دولت عراق برای تقویت توان دفاعی آن هستیم چرا که مدرن‌ترین تجهیزات نظامی در روسیه برای تمامی ارتش‌های نظامی از جمله دفاع هوایی تولید می‌شود و چنانچه درخواستی در خصوص سامانه‌های مشخصی دریافت کنیم، آن را بررسی خواهیم کرد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها