'کشتار زره پوش های ترکیه' در 'میزناز' در جنوب حلب

'کشتار زره پوش های ترکیه' در 'میزناز' در جنوب حلب
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 22:40

نبردهای دو شهرک میزناز و کفر حلب در جنوب غرب حلب نبردهایی عادی میان ارتش سوریه و گروههای ترویستی القاعده نبود.

العالم ـ سوریه

پس از پیشروی سریع ارتش سوریه در جنوب حلب و شرق ادلب و کنترل کامل جاده بین المللی 'ام 5' تا رسیدن به دو شهرک میزناز و کفر حلب، گروههای تروریستی جبهه النصره و 'حراس الدین' و 'اجناد القوقاز' و 'الحزب الترکستانی' تعداد زیادی از عناصر مسلح خود را برای انجام عملیات انتحاری به منظور بازپس گیری این مناطق ارسال کردند.

برخی منابع تاکید کردند که حملات النصره و متحدانش با حمایت مستقیم ارتش ترکیه همراه بود، ارتش ترکیه انتحاری ها و زره پوش های خود را به سمت خطوط تماس ارسال می کرد و پس از آن بود که کشتار موسوم به "کشتار زره پوش های ترکیه" رخ داد؛ این زره پوش ها قبل از ورود به خطوط درگیری به طور کامل منهدم شدند.

خبرنگار در جنوب حلب به منطقه حد فاصل میان خطوط تماس درمیزناز پیش رفت و کشتار زره پوش های ترکیه را رصد کرد. به گفته یک منبع میدانی نظامی، پس از حملات مکرر النصره و ارتش ترکیه ومتحدانشان به ایست های نظامی ارتش سوریه درمیزناز، شاهد آتش گرفتن این زره پوش ها در کشتزارها و جاده ها شدیم وتمام سرنشنیان آنها نیز در آتش سوختند.

یک منبع میدانی تاکید کرد که یگانهای مهندسی در ارتش سوریه اجساد عناصر مسلح را از منطقه بیرون کشیدند تا در عملیات تبادل اجساد از آنها استفاده کنند.

این منبع خاطرنشان کرد که ارتش سوریه موفق شد بیش از 25 جسد از اجساد عناصر مسلح را از آن منطقه خارج کند.

تصاویر وویدئوهایی که منتشر شد بخشی از خسارتهای گسترده گروههای تروریستی در این عملیات را نشان داد.

شهرک میزناز و نیز کفر حلب از اهمیت حیاتی در شمال غرب سوریه برخوردارند؛ علاوه بر اینکه در مسیر امدادرسانی گروه القاعده قرار دارند؛ این دو شهرک همچنین در مرزهای اداری میان دو استان حلب و ادلب واقع هستند. آنها همچنین دروازه ورود به دو شهر اتارب و سرمدا هستند. سرمدا خود در مرز گذرگاه 'باب الهوی' قرار دارد که جبهه النصره آن را تحت سلطه خود درآورده است و از طریق آن عملیات متنوع خود را مدیریت می کند.

پربیننده ترین خبرها