سوریه، لغو فوری تحریم‌های ظالمانه آمریکا را خواستار شد

سوریه، لغو فوری تحریم‌های ظالمانه آمریکا را خواستار شد
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 13:37

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر است، باید برای مقابله با ویروس کرونا، تحریم‌های سوریه را لغو کند.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو تحریمهای غیرانسانی آمریکا علیه ملت این کشور شد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: «با توجه به افزایش خطر ویروس کرونا و آماده‌باش بین‌المللی برای مقابله با این بیماری و ممانعت از گسترش آن، آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان به تحمیل تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی علیه شماری از کشورها ادامه می‌دهند».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع سوری گزارش داد که این تحریمها، نقض فاحش حقوق بشر و ساده‌‌ترین ارزشها و اصول انسانی است.

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد، ملت سوریه همچنان با دشمن تروریستی و تحریمهای غیر قانونی روبروست که بر زندگی غیر نظامیان و بخش بهداشت این کشور تأثیر گذاشته است و دولت سوریه از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که در راستای لغو فوری این تحریمها، عمل کند.

دمشق همچنین با کشورهای ایران، ونزوئلا، کوبا و تمام کشورهایی ابزار همبستگی کرد که در سایه این تحریمها، با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

سوریه همچنین خواستار رفع فوری و غیر مشروط این تحریمهای شد و از سایر کشورها خواست که این محاصره ظالمه و غیر قانونی را لغو کنند.

این نهاد سوری در پایان تأکید کرد، آمریکا و همپیماناش که این تحریمها را وضع کرده و در عین حال، مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، مسئول قربانیان انسانی این بلا هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها