«صلیب سرخ» به داد اسرای فلسطینی در برابر خطر کرونا برسد

«صلیب سرخ» به داد اسرای فلسطینی در برابر خطر کرونا برسد
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 15:32

طرف‌های مختلف فلسطینی به دنبال ابتلای چند اسیر فلسطینی به کرونا خواهان مداخله فوری صلیب سرخ بین المللی و نهادهای بشردوستانه برای نجات جان دیگر اسرای فلسطینی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

«عیسی قراقع» وزیر سابق امور اسرا و آزادگان فلسطینی اوضاع در زندان‌های رژیم صهیونیستی را در سایه شیوع روز افزون ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی خطرناک توصیف کرد.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین با بیان اینکه مقامات صهیونیستی هیچ اقدام پیشگیرانه موثری را برای مقابله با شیوع کرونا در زندان‌های خود اتخاذ نکردند، گفت:« ما از صلیب سرخ بین المللی و نهادهای بشردوستانه می‌خواهیم برای حفاظت از اسرا و نجات جان آنها وارد عمل شوند».

قراقع تصریح کرد: «ما نسبت به اوضاع اسرا بسیار نگرانیم زیرا نیروهای اشغالگر به آنها هیچ اهمیتی نمی‌دهند و با کمبود تدابیر پشیگیرانه و امکانات لازم برای مقابله با کرونا مواجه هستند».

کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم اعلام کرد، دشمن صهیونیستی مسئول کامل جان اسرای فلسطینی در زندان‌های فاشیستی این رژیم است.

در بیانیه کمیته‌های مقاومت آمده است:« ما خواهان کمپین همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر هستیم و از جامعه بین المللی می‌خواهیم به نقش خود در قبال آنها عمل کند».

دفتر رسانه‌ای امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به اطلاع اسرا رسانده که چهار اسیر در زندان «مجدو» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

«قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی چند روز پیش اعلام کرد، رژیم صهیونیستی برای معالجه اسیری بیمار در زندان «عسقلان» یک پزشک مبتلا به کرونا را فرستاده و اکنون اسرای این زندان در معرض ابتلا به بیماری مذکور هستند.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین هم از رژیم صهیونیستی خواست تا اسرای فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم را آزاد کند.

زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدامات پیشگیرانه‌ای در زندان برای مهار کرونا به کار نگرفته و هیچ گونه مواد ضد عفونی کننده در آنجا وجود ندارد و کابینه این رژیم هم با آزادی هیچ کدام از اسرا به منظور تخفیف خطر ابتلای به این بیماری موافقت نکرده است. بوفه‌های فروش مواد غذایی در زندان‌ها تعطیل و ملاقات خانواده‌ها با اسرا متوقف شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها