روسیا الیوم: گروه‌های شیعه عراق «نعیم السهیل» را برای نخست وزیری معرفی می‌کنند

روسیا الیوم: گروه‌های شیعه عراق «نعیم السهیل» را برای نخست وزیری معرفی می‌کنند
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 19:41

گروه‌های شیعه عراقی قرار است امشب گرد هم بیایند تا ضمن اعلام مخالفت خود با عدنان الزرفی، نامزد مد نظر خود برای نخست وزیری را معرفی کنند.

العالم - عراق

یک مقام سیاستمدار شیعی در عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که گروه‌های شیعه امشب در منزل «عمار الحکیم» رهبر جریان الحکمه جمع می‌شوند تا مخالفت خود را با معرفی «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه عراق اعلام کرده و نعیم السهیل را جانشین وی کنند.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از این مقام عراقی آورده است: «همه گروه‌های عراقی و گروه‌های ائتلاف الفتح (به رهبری هادی العامری) و همچنین دوله القانون به رهبری نوری المالکی و الفضیله و حزب کنگره ملی در حضور الفالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی امشب نشستی را در منزل عمار الحکیم برگزار خواهند کرد.»

وی افزود: هدف از نشست مذکور این است که الحکیم را متقاعد کنند از عدنان الزرفی بخواهد از تشکیل کابینه معذوریت بطلبد و در عضو نعیم السهیل به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی شود.

این مقام عراقی تاکید کرد نعیم السهیل نامزد سابق در این نشست حاضر خواهد بود.

السهیل رئیس دفتر برهم صالح ریاست‌جمهوری عراق و یک سیاستمدار مستقل است که پس از حواشی پیش آمده در مورد مقام نخست وزیری در کشور عراق و انصراف محمد توفیق علاوی در گمانه‌هایی جدی مبنی بر احتمال انتخاب وی به عنوان نخست وزیر در عراق شنیده شده بود.

رئیس جمهور عراق روز سه‌شنبه الزرفی را مأمور به تشکیل کابینه کرد. احراب سنی و کرد و برخی از احزاب شیعی از نامزدی او استقبال کرده‌اند ولی بیشتز احزاب شیعه با کاندیداتوری او برای تشکیل کابیه جدید مخالف‌اند.

الزرفی که پیشتر استان‌دار نجف بوده، تابعیت آمریکا را نیز دارد و سوابق او هم نشان از نزدیکی او به آمریکایی‌ها دارد.

«نعیم السهیل»، رئیس دفتر برهم صالح ریاست‌جمهوری عراق و یک سیاستمدار مستقل است که پس از حواشی پیش آمده در مورد مقام نخست وزیری در کشور عراق و انصراف محمد توفیق علاوی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، گمانه‌هایی جدی مبنی بر احتمال انتخاب وی به عنوان نخست وزیر در عراق شنیده شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها