تجاوزهای آمریکا علیه الحشد الشعبی؛ تلاشی برای آبرودار کردن

تجاوزهای آمریکا علیه الحشد الشعبی؛ تلاشی برای آبرودار کردن
پنج‌شنبه 29 اسفند 1398 - 17:03

روزنامه لبنانی "الاخبار" در گزارشی نوشت، اقدامات تجاوزکارانه آمریکا علیه الحشد الشعبی در عراق به این دلیل است که دولت ترامپ می‌خواهد عقب‌نشینی نیروهای کشورش از عراق، که قطعا با آبرو ریزی همراه خواهد بود، برای همپیمانان ایران هزینه‌بر نیز باشد.

العالم- عراق

به گزارش العالم، روزنامه الاخبار در گزارشی به عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر واشنگتن از پایگاه "القائم" در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه پرداخته و این اقدام را در چارچوب خروج تدریجی این ائتلاف از عراق ارزیابی کرده است.

الاخبار به قول "منابع امنیتی بلندپایه"- بدون ذکر نام‌شان- احتمال داده است که عقب‌نشینی ائتلاف آمریکایی از عراق بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر آینده تکمیل خواهد شد، البته احتمال عقب‌نشینی زودتر از این موعد نیز وجود دارد؛ به‌ویژه این‌که "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا پیروزی‌اش برای دور دوم ریاست‌جمهوری را در سایه شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده دشوار می‌بیند.

این روزنامه در ادامه تصریح کرد، این سناریو بسیاری از گزینه‌های ترامپ در داخل و خارج را تضعیف خواهد کرد لذا، او ممکن است "وعده‌هایش" را اجرا و سناریوی "خروج غیرمنتظره از افغانستان" را تکرار کند.

منابع مذکور در عین حال تأکید کردند، که عقب‌نشینی "بدون شک همراه با از بین رفتن آبرو خواهد بود.. و احتمالا (آمریکا پیش از خروج) حملاتی علیه مواضع و مراکز استقرار نیروهای همپیمان تهران، از جمله گروه‌های مقاومت، صورت بدهد تا به زعم خود، به تهران پیروزی مجانی را واگذار نخواهد کرد بلکه این عقب‌نشینی برای همپیمانان ایران هزینه‌بر باشد (همچنان‌که برای واشنگتن هزینه‌بر است)".

"اتاق عملیات مشترک"- وابسته به ائتلاف آمریکایی- روز چهارشنبه از برگزاری مراسم رسمی تحویل پایگاه" القائم" به نیروهای عراقی خبر داد. آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود که طی چند هفته نیروهایش را از پایگاه القائم و دو پایگاه نظامی دیگر در عراق طی چند هفته خارج خواهد کرد.

مردم و گروه‌های سیاسی عراق از زمان حمله هوایی آمریکا به نزدیک فرودگاه بغداد که به شهادت ابومهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی و سردار" حاج قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همراهانشان منجر شد عزم خود را اخراج نظامیان آمریکایی از عراق جزم تر کردند.

در همین راستا پایگاه‌های آمریکا در عراق در شش ماه گذشته بیش از 24 بار هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها