رییس دادگاه نظامی لبنان استعفا کرد

رییس دادگاه نظامی لبنان استعفا کرد
جمعه 1 فروردين 1399 - 10:38

"حسین عبدالله" رییس دادگاه نظامی لبنان چند روز پس از آن که حکم آزادی « عامر الیاس الفاخوری» مزدور رژیم صهیونیستی و شکنجه‌گر زندانیان لبنانی توسط این نهاد نظامی صادر شد، از سمت خود استعفا کرد.

العالم - لبنان

عبدالله روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با احترام به سوگندی که خورده‌ام از سمت ریاست دادگاه نظامی کناره‌گیری کردم.

استعفای عبدالله سه روز پس از آن رخ می‌دهد که دادگاه نظامی لبنان دوشنبه هفته جاری حکم آزادی الفاخوری ملقب به قصاب خیام را صادر کرد.

دادگاه نظامی لبنان در بیانیه‌ای با اعلام آزادی الفاخوری اعلام کرد احکام صادره قبلی درباره وی شامل گذشت زمان شده و باطل است.

منابع رسانه‌ای در لبنان می‌گویند، حکم دادگاه نظامی زیر فشار امریکا و "دورتی شیا" سفیر جدید امریکا در لبنان صادر شده است.

حزب الله لبنان آزادی این جنایتکار را نتیجه فشارهای آمریکا دانسته و از قوه قضاییه این کشور خواسته بود تسلیم فشارهای خارجی نشود و در تصمیم خود تجدید نظر کند.

الفاخوری در زمانی که رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را اشغال کرده بود با عضویت در یک گروه از مزدوران این رژیم موسوم به « ارتش جنوب لبنان» ، مسؤول اصلی شکنجه زندانیان لبنانی اسیر در بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان بود.

الفاخوری سال ۱۹۹۸ و دو سال قبل از عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان متواری شد و دستگاه قضائی لبنان او را در جریان محاکمه‌ای غیابی به اتهام مزدوری صهونیست‌ها به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.

بازگشت این مزدور صهیونیست‌ها به لبنان از طریق فرودگاه بیروت در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ خشم لبنانی ها را برانگیخته بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها