ترامپ فراری دادن مزدور صهیونیست ها را از لبنان تایید کرد/ دهن کجی آمریکا به حکم دستگاه قضایی لبنان

ترامپ فراری دادن مزدور صهیونیست ها را از لبنان تایید کرد/ دهن کجی آمریکا به حکم دستگاه قضایی لبنان
جمعه 1 فروردين 1399 - 10:18

« دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تایید کرد که نیروهای آمریکا « عامر الفاخوری» مزدور رژیم صهیونیستی و شکنجه گر زندانیان لبنانی در زندان الخیام را از لبنان فراری داده و او را به آمریکا منتقل کرده اند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت که ما « با جدیت » برای رهایی الفاخوری که یک شهروند لبنانی آمریکایی است، کار کردیم.

اما این اقدام آمریکا در حالی است که دستگاه قضایی لبنان این مزدور رژیم صهیونیستی را ممنوع الخروج اعلام کرده بود.

این مزدور رژیم صهیونیستی که بیست سال در آمریکا زندگی کرده بود ماه سپتامبر گذشته بعداز بازگشت به لبنان به جرم شکنجه زندانیان بازداشتگاه الخیام با حکم دادگاه نظامی لبنان بازداشت شد اما این دادگاه دوشنبه گذشته به بهانه شامل مرور زمان شدن حکم زندان او تصمیم با آزادی او گرفت مشروط به اینکه از خاک لبنان خارج نشود.

الفاخوری در زمانی که رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را اشغال کرده بود با عضویت در یک گروه از مزدوران این رژیم موسوم به « ارتش جنوب لبنان» ، مسئول اصلی شکنجه زندانیان لبنانی اسیر در بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی در بیروت نوشت: یک بالگرد آمریکایی دیروز (پنجشنبه) در حیاط سفارت آمریکا در بیروت به زمین نشست و در اقدامی که نقض حکم دستگاه قضایی لبنان بود الفاخوری را از خاک لبنان خارج کرد.

منابع خبری گفته اند که بالگرد آمریکایی الفاخوری را ابتدا به قبرس منتقل کرد و سپس او از طریق آلمان روانه آمریکا شده است.

ترامپ با این ادعا که الفاخوری به سرطان مبتلا شده، گفت که « آزاد کردن آمریکایی های زندانی در خارج از آمریکا از اولویت های دولت من است».

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر فقط گفت که « از دولت لبنان تشکر می کنم».

به گزارش ایرنا، الفاخوری در سال 1998 و دو سال قبل از عقب نشینی ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان متواری شد و دستگاه قضائی لبنان او را در جریان محاکمه ای غیابی به اتهام مزدوری صهونیست ها به 15 سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.

بازگشت این مزدور صهیونیست ها به لبنان از طریق فرودگاه بیروت در ماه سپتامبر 2019 خشم لبنانی ها را برانگیخت.

یک مقام قضائی دادگاه تجدید نظر بعداز اعتراض ها به آزادی الفاخوری خواستار بازداشت دوباره و تجدید محاکمه او شده و یک قاضی هم در دادگاه شهر نبطیه در جنوب لبنان این مزدور صهیونیست ها را برای مدت دو ماه ممنوع الخروج کرده بود.

زندانیان زندان الخیام باردیگر از الفاخوری به اتهام مسئولیت اداره این زندان و شکنجه فلسطینی ها و لبنانی ها در دوران اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی که به مدت 22 سال و تا سال 2000 میلادی ادامه داشت، شکایت کرده اند.

سازمان های حقوقی به ویژه سازمان عفو بین الملل بارها مزدوران رژیم صهیونیستی موسوم به « ارتش جنوب لبنان» را به ارتکاب شکنجه به ویژه در بازداشتگاه الخیام متهم کرده اند.

در حالی که هیاتی از وکلا در آمریکا به ابتکار « جان شاهین» سناتور دموکرات برای دفاع از این مزدور رژیم صهیونیستی تشکیل شده ، « دیوید شنکر» از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که « نامی از الفاخوری هرگز در بین شکنجه گران زندان الخیام نبوده است»، گفت که حتی مجازات الفاخوری در خصوص همکاری با اسرائیل شامل مرور زمان شده است.

وی همچنین مدعی شد که « این یک بازی سیاسی است ... شاید می خواهند از الفاخوری احتمالا برای مبادله زندانیان استفاده کنند».

پربیننده ترین خبرها