نماینده پارلمان عراق:‌ ادعای آمریکا در مورد فرودگاه کربلا دروغ است

نماینده پارلمان عراق:‌ ادعای آمریکا در مورد فرودگاه کربلا دروغ است
جمعه 1 فروردين 1399 - 14:02

«حامد الموسوی»، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، ادعاهای واشنگتن در مورد استفاده از فرودگاه بین المللی کربلا به عنوان انبار اسلحه را که هفته گذشته توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شد،‌دروغ خواند.

العالم ـ عراق

فرودگاه بین المللی کربلا جمعه شب گذشته از سوی هواپیماهای آمریکایی هدف قرار گرفت که علاوه بر کشته شدن یک کارگر و زخمی شدن چند غیر نظامی شاغل، باعث بروز خسارت های بسیار به بخش های اداری و خدماتی فرودگاه شد.

الموسوی در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد که آمریکا از خلاء سیاسی برای هدف قرار دادن پایگاه های الحشد الشعبی و فرودگاه بین المللی کربلا استفاده کرد.

وی ادامه داد که ادعاهای واشنگتن در مورد استفاده از فرودگاه کربلا به عنوان انبار نگهداری اسلحه دروغین و نامعتبر است و نماینده سازمان ملل باید برای آشکار شدن دروغ دولت آمریکا و میزان خسارت ها از این فرودگاه تحقیق کند.
این نماینده مجلس عراق بیان کرد که دروغ های آمریکایی ها وقتی بیشتر آشکار می شود که مقام های رسمی و مسوولان آستان مقدس حسینی تأکید کردند که هیچ اسلحه ای در داخل ساختمان فرودگاه وجود ندارد.
موسوی بر ضرورت دعوت آستان مقدس حسینی از «جنین پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل متحد در عراق برای بازدید از سایت فرودگاه بین المللی کربلا به منظور تحقیق و میزان خسارات ناشی از بمباران آمریکایی ها علاوه بر افشای دروغ های باطل واشنگتن تاکید کرد.

در همین حال معاون تولیت حرم امام حسین (ع) دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نخستین مراحل تشکیل پرونده بمباران فرودگاه غیرنظامی و بین المللی کربلا در دادگاه آغاز و برای این کار یک وکیل آمریکایی استخدام شده است.

«حسن رشید جواد العبایجی» تاکید کرد که در این باره مساله ای بسیار مهم وجود دارد و آن این است که آمریکایی ها فقط زبان قانون را می فهمند، بنابراین یکی از وکلای آمریکایی برای پیگیری پرونده منصوب شد تا دادخواستی در ایالات متحده ارائه دهد.

وی ادامه داد در دادخواست به دادگاه این نکته را که همه می دانند فرودگاه بین المللی کربلا یک مکان غیرنظامی است و اطلاعات کاملی از وجود دارد، درج خواهد شد.

العبایجی یادآور شد که تولیت حرم امام حسین(ع) برای شکایت خود از آمریکا از چندین کانال وارد شده که علاوه بر وزارت امور خارجه عراق در ارسال شکایت به شورای امنیت و سازمان ملل متحد موضوع را در بیشتر سازمان های بین المللی مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در این مورد کارهای بسیار خوبی از سوی تولیت حرم انجام شده و اکنون در چند جهت حرکت می کنیم تا بتوان افکار عمومی درباره بی عدالتی آمریکا در بمباران فرودگاه را آگاه کرد.

به گزارش ایرنا، عراق سه شنبه گذشته در اعتراض به بمباران نیروهای امنیتی، پلیس، الحشد الشعبی و فرودگاه بین المللی کربلا شکایت رسمی خود علیه ایالات متحده را تسلیم سازمان ملل و شورای امنیت کرد.

جنگنده های آمریکایی بامداد جمعه گذشته به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

آمریکا مدعی است که این حمله در واکنش به حمله موشکی چهارشنبه هفته پیش به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت که در اثر آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها