آخرین آمار شمار مبتلایان کرونا در جهان/ اروپا در صدر موارد ابتلا به کرونا / نزول ایران به رده ششم

آخرین آمار شمار مبتلایان کرونا در جهان/ اروپا در صدر موارد ابتلا به کرونا / نزول ایران به رده ششم
شنبه 2 فروردين 1399 - 13:17

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در آخرین آمار خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (کوید ـ 19) در جهان به 234 هزار نفر رسیده است که تقریبا 10 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

العالم ـ جهان

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا درجهان به 234،073 نفر رسیده که بیشترین موارد در اروپا یعنی با 104 هزار نفر می باشد. همچنین تاکنون درمجموع 9،840 نفر از افراد مبتلا به کرونا فوت کرده اند.

پیش از این تعداد مبتلایان به کرونا‌ویروس در جهان بیش از 210 هزار نفر اعلام شده بود که بیش از 9 هزار نفر نیز نیز فوتی اعلام شده بود.

مطابق آخرین آمار اعلام شده، کشور چین به عنوان مبدا شیوه این ویروس با 81 هزار مبتلا در رده کشورهای اول جهان قرار دارد؛ بعد از آن به ترتیب کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و آلمان در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

نکته قابل توجه افزایش شدید مبتلایان و کشته های این ویروس در کشور‌های ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و آلمان است؛ کشور ایتالیا با افزایش 5 هزار و 906 مبتلا نسبت به روز گذشته، رکورد افزایش آمار را در دست دارد.

کشورهای اسپانیا، آمریکا و آلمان به ترتیب با افزایش 3 هزار و 494، 5 هزار و 853 و 4 هزار و 528 مبتلا نسبت به روز گذشته در رده‌های سوم تا پنج قرار گرفتند.

با افزایش آمار در این سه کشور، کشور ایران به رده ششم جهان نزول کرد.

آمار دیگری نیز از سوی یک دانشگاه آمریکایی ارایه شده که شمار مبتلایان را بیشتر از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است.

دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز اعلام کرده که تاکنون 272 هزار و 362 مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده که تقریبا 88 هزار نفر بهبود یافته و 11 310 نفر جان باخته اند.

پربیننده ترین خبرها