تونس خواستار نشست شورای امنیت برای مبارزه با کرونا شد

تونس خواستار نشست شورای امنیت برای مبارزه با کرونا شد
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 03:51

تونس عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، شنبه شب خواستار نشست اضطراری این شورا برای مبارزه با بیماری کرونا جدید موسوم به "کووید-۱۹" شد.

العالم - تونس

به گزارش تارنمای رادیو "موزیک اف ام" وزارت امورخارجه تونس این جلسه را برای بررسی پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا ، تهدید امنیت و صلح جهانی، اتخاذ تدابیری فوری برای کنترل و فراهم کردن امکانات لازم برای مقابله با این بیماری همه‌گیر اعلام کرده است.

این درخواست تونس پس از آن صورت گرفت که "قیس سعید" رییس جمهوری این کشور در جلسه شورای امنیت تونس خواستار درخواست از سازمان‌های بین‌المللی و جهانی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با کووید-۱۹ شده بود.

با شناسایی ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در تونس، شمار مبتلایان در این کشور به ۶۰ نفر رسید.

"نصاف بن علیه" مدیرکل رصد ملی بیماری‌های جدید وابسته به وزارت بهداشت تونس روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ۱۲۶ تست ابتلا به کرونا انجام شد که از این تعداد، ۶ تن آنان مثبت شد.

بن علیه اعلام کرد که ۱۰ تن از مبتلایان به کرونا در تونس، اتباع دیگر کشورها هستند.

شیوع ویروس کرونا که برای نخستین‌بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی ماه) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع پیدا کرد، موجب شد که بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی یکدیگر ببندند.

همچنین در سایه شیوع کووید-۱۹ بسیاری از پرواز شرکت‌های هوایی لغو و بسیاری از مراسم هنری، علمی، فرهنگی و ورزشی لغو یا به تعویق افتاده است.

تاکنون ۲۹۷ هزار و ۴۵۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۱۲ هزار و ۷۷۵ نفر جان باخته و۹۴ هزار و ۸۵۴ نفر بهبود یافته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها