آمریکا برای استقرار پاتریوت در الانبار عراق، یک پایگاه نظامی احداث می‌کند

آمریکا برای استقرار پاتریوت در الانبار عراق، یک پایگاه نظامی احداث می‌کند
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 16:55

یک منبع امنیتی در استان الانبار خبر داد که نیروهای آمریکایی قصد دارند در شهرستان هیت، یک پایگاه نظامی احداث کنند.

العالم - آمریکا

یک منبع امنیتی در استان الانبار واقع در غرب عراق، از تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری العهد به نقل از این منبع گزارش داد: «نیروهای آمریکایی قصد دارند در منطقه ام سمیج واقع در شمال منطقه البغدادی در شهرستان هیت، یک پایگاه نظامی احداث کنند».

وی خبر داد که هدف آمریکا از احداث این پایگاه، استقرار سامانه موشکی «پاتریوت» است و نیروهای آمریکایی برای این مسئله، منطقه مورد نظر را شناسایی کرده‌اند.

این منبع می‌گوید که هدف از استقرار این سامانه، حفاظت از پایگاه هوایی «عین الاسد» و سایر مقرهای آمریکا در مناطق غربی عراق است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، این برای نخستین بار است که آمریکا، منطقه‌ای را برای استقرار پاتریوت معین می‌کند و چنین اقداماتی نشان می‌دهد که تروریستهای آمریکایی قصد دارند در پایگاههای خود، به صورت طولانی مدت در غرب عراق، باقی بمانند.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی در استان الانبار هر گونه خروج نظامیان تروریست آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در این استان را تکذیب و تأکید کرد که آمریکا همه نیروهای خود را در مناطق مختلف الانبار حفظ کرده است.

وی تصریح کرد، اخباری که درباره تخلیه یا خروج نیروهای آمریکایی از مناطق غربی عراق به خاطر شیوع ویروس کرونا شنیده می‌شود، به هیچ عنوان صحت ندارد.

این منبع در عین حال گفت که آمریکا «اخیرا به خاطر انگیزه‌های نامعلوم، تعداد نیروهای خود را افزایش داده است و نیروهای آمریکایی، به شدت در پایگاههای خود، محتاط هستند».

«قصی الانباری» فرمانده سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در الانبار هم گفت که نیروهای آمریکایی با انتشار اخبار کذب مبنی بر خروج از پایگاه‌های الانبار به خاطر شیوع ویروس کرونا، قصد دارند الحشد الشعبی را از این استان بیرون براند.

این در حالی است که رسانه‌ها پنجشنبه گذشته خبر دادند که آمریکا و انگلیس از بیم کرونا، بخشی از نیروهای خود را در عراق، خارج کرده است.

وزارت دفاع انگلیس هم مدعی شد که این کشور قصد دارد در اقدامی پیشگیرانه نسبت به شیوع ویروس کرونای جدید، 400 نظامی خود را از عراق خارج کند.

برخی نیروهای نظامی انگلیس در پایگاه «التاجی» در عراق مستقر هستند. این پایگاه چهارشنبه ۲۱ و شنبه ۲۴ اسفند هدف اصابت چند راکت قرار گرفت. در حمله اول حداقل 10 موشک کاتیوشا و در حمله دوم بیش از بیست موشک کاتیوشا به این پایگاه شلیک شد. در جریان این حملات یک نظامی انگلیسی و دو آمریکایی کشته شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها