پرچم پیروزی یمن از صنعا برافراشته می شود

پرچم پیروزی یمن از صنعا برافراشته می شود
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 14:53

ششمین سال جنگ یمن بدون شک سال پیروزی های پی در پی نیروههای یمنی خواهد بود، این کلام برگرفته از دیده ها و شنیده ها از سابقه دستاوردها و پایداری های نیروهای یمنی طی 5 سال گذشته است.

العالم - درگوشی

"یحیی سریع" سخنگوی ارتش یمن اخیرا آمار و ارقامی از حجم انبوه خسارت های جانی و مالی ائتلاف ضد یمن طی 5 سال پایداری یمنی ها ارائه کرد.

بیش از 10 هزار کشته و زخمی در میان نظامیان سعودی، بیش از 1240 کشته و زخمی در میان نظامیان اماراتی، بیش از 8هزار کشته و زخمی در میان نظامیان سودانی و بیش از 120 هزار مزدور یمنی از جمله خسارت های جانی ائتلاف ضد یمن است.

عملیات هجومی یمن به 5278 عملیات رسیده است از جمله 1686 عملیات که در سال 2019 انجام شد و 227 عملیات طی ماههای آغازین سال جاری میلادی انجام شده است، همچنین 5426 حمله هجومی ائتلاف ضد یمن خنثی شده است که 1226 از این عملیات ها در سال 2019 و 48 عملیات در سال جاری صورت گرفته است.

مسئله قابل توجه در اطلاعات مذکور تبدیل شدن عملیات های دفاعی نیروهای یمن به عملیات هجومی از سال گذشته میلادی تاکنون است، شمار عملیات های هجومی طی سال جاری به 82.5 درصد رسیده است.

محور نجران در ماه سپتتامبر گذشته شاهد عملیا های "نصر من الله یک و دو" بوده که در جریان این عملیات ها پیروزی های قابل توجهی توسط نیروهای یمنی کسب شده است.

در شرق صنعا عملیات بنیان المرصوص در آغاز سال 2020 صورت گرفت که در نهایت به آزادسازی مناطق صنعا و برخی مناطق از مارب و الجوف منجر شد، در هفته های اخیر نیز شاهد آزادسازی استان الجوف یمن به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای ائتلاف ضد یمن و شکست سنگین دشمن در یمن بودیم.

افزون بر این پیروزی ها که طی ماههای اخیر محقق شد نیروهای یمنی پیش از این زمان نیز مناطقی را در عمق اراضی سعودی مورد هدف قرار دادند که از جمله مهمترین این حملات، حمله به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در بقیق، خریص و پالایشگاه و خطوط انتقال نفت الشیبه بود، که تاثیرات منفی قابل توجهی را در اقتصاد عربستان به همراه داشت، بعد دیگر این حملات، آشکار شدن ضعف آشکار عربستان و امارات در برابر موشک های بالستیک نیروهای یمنی بود، چنانچه از سال 2015 تاکنون 1067 موشک از سوی نیروهای یمنی به سمت مواضع دشمن شلیک شده است.

در این میان، پدافند هوایی یمن و سامانه های دفاعی همچون فاطر1، ثاقب1 و ثاقب 2 و ثاقب 3پیشرفت قابل ملاحظه ای را طی سالهای اخیر از خود نشان داده اند چنان که نیروهای یمنی با استفاده از پدافند هوایی خود توانستند شمار زیادی از جنگنده و پهپاد های پیشرفته ائتلاف ضد یمن را سرنگون کنند، از جمله هواپیماهای وینگ لانگ چین، جنگنده های ام-کیو9 آمریکا و همچنین تایفون و توریندو های اروپایی.

از آغاز جنگ ائتلاف ضد یمن علیه این کشور، سامانه دفاعی هوایی یمن بیش از 721 عملیات گوناگون از جمله سرنگونی هواپیماها، رهگیری و یا اجبار به عقب نشینی را در کارنامه خود دارد، که 371 مورد آن اسقاط جنگنده و آپاچی و پهپاد بوده است.

پیشرفتهای نیروهای یمنی همچنین منجر به کنترل آسمان یمن شده که این امر بازتاب مثبتی بر روند فعالیت های میدانی دارد و این امکان را از ائتلاف ضد یمن سلب می کند که بتواند در حملات هوایی نیروهای یمنی را غافلگیر کند.

با توجه به تقویت فزاینده توان نیروهای یمنی در همه عرصه ها در میدان نبرد، و رصد آن از روزهای اولیه جنگ تا کنون می توان تاکید داشت که ششمین سال جنگ یمن سال پیروزی های پی در پی یمنی ها خواهد بود.

علی القطان - العالم

پربیننده ترین خبرها