ضیف الله الشامی در گفتگو با العالم:

سعودی ها شکست سنگینی در یمن متحمل شده اند

سعودی ها شکست سنگینی در یمن متحمل شده اند
پنج‌شنبه 7 فروردين 1399 - 08:18

وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد عربستان هیچ دستاوردی را طی 5 سال جنگ علیه یمن کسب نکرده است.

العالم-یمن

"ضیف الله الشامی" وزیر اطلاع رسانی در دولت نجات ملی یمن در گفتگو با شبکه العالم، همزمان با ورود این کشور به ششمین سال جنگ علیه این کشور اعلام کرد: پایداری ملت یمن در مقابل جنگ عربستان منجر به آن شده که سالروز آغاز این جنگ روز ملی پایداری نامیده شود.

الشامی افزود: عربستان بزرگترین بازنده جنگ یمن است و هیچ دستاوردی را طی این پنج سال جنگ به دست نیاورده است.

وی تاکید کرد: عربستان در موقعیت بدی گیر کرده است و همه بر این مسئله واقف هستند که عربستان در جنگ یمن متحمل شکست سنگینی شده است.

شامی در گفتگو با برنامه "مع الحدث" که از شبکه خبری العالم پخش می شود تصریح کرد که ائتلاف متجاوز انتظار داشت که این روزها شاهد شکست ملت یمن باشد و این شکست همچون نقطه تاریکی در حافظه جمعی این ملت باقی بماند. اما پایداری و مقاومت ملت یمن و پیروزی های آنها و توان مقابله این ملت با متجاوزان باعث شد که امروز که وارد ششمین سال این تجاوز شده ایم، به عنوان "روز ملی پایداری" در تاریخ یمن ثبت شود. امروز به طور رسمی به عنوان " روز ملی پایداری" به جای "سالگرد تجاوز" در تاریخ یمن ثبت شد و همین امر به خودی خود پیروزی بزرگی برای ما به حساب می آید. ما امروز اعلام می کنیم که پیروز شده ایم و کاری را انجام داده ایم که دیگران از انجام آن ناتوان بودند. ما امروز به دنیا نشان می دهیم که این ملت در مقابل انواع توفان ها و توطئه ها و ماشین کشتار آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی مقاومت کردند.

وی درباره دستاوردهای عربستان و هم پیمانانش از این تجاوز تصریح کرد: با اندکی دقت در مسیر حوادث و تأمل در اسم ها و عناوینی که در این تجاوز به کار رفته است می توان گفت که توفان معمولا سریع و برق آسا رخ می دهد و هیچ توفانی 5 سال طول نمی کشد. به طوری که دشمن پس از مدتی مجبور شد اسم این تجاوز را از "توفان اراده" به "توفان امید" تغییر دهد. آنها در مراحل بعد، باز هم این اسم را تغییر دادند. آنها تلاش می کردند با این ترفند به پیروزی های سیاسی، اجتماعی و رسانه ای دست یابند اما نتوانستند و شکست در سطوح یادشده به شکست نظامی در طی 5 سال گذشته اضافه شد. با جرأت می توانیم بگوییم که عربستان هیچ دستاوردی از این تجاوز نداشت و بازنده اصلی این جنگ شد.

شامی درباره بن بست سیاسی در روند صلح در یمن تأکید کرد که بحران یمن فقط راه حل سیاسی دارد، لذا می بینیم که دشمن هم تلاش کرده است همزمان با آغاز نشست های ژنو 1 و 2 و کویت 1 و2 و توافق سوئد، زیر پوشش مذاکرات صلح منافع خود را تأمین کند و شکست های نظامی خود را در میدان مذاکرات سیاسی جبران کند.

وزیر اطلاع رسانی در دولت نجات ملی، سازمان ملل و نماینده ویژه این سازمان را مسئول اخلال در روند اجرای توافقنامه سوئد دانست وگفت که مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل نمی تواند عامل اخلال در روند اجرای این توافقنامه را معرفی کند با اینکه مثل روز روشن است که مسئول این اخلال گری کیست.

پربیننده ترین خبرها