بی‌بی‌سی، سکوت درباره جنایات علیه زنان زندانی در بحرین را شکست

بی‌بی‌سی، سکوت درباره جنایات علیه زنان زندانی در بحرین را شکست
پنج‌شنبه 7 فروردين 1399 - 15:34

بخش عربی «بی بی سی» در گزارشی به تعرض‌های گسترده آل‌خلیفه علیه زنان بحرینی در زندان آل‌خلیفه پرداخت و برخی اظهارات آنها را منعکس کرد.

العالم - بحرین

بخش عربی «بی بی سی» با انتشار گزارش مفصلی با عنوان «البحرین کسر الصمت» (بحرین سکوت را شکست) بخش‌هایی از تعرض‌ها به زنان بحرینی در زندان‌های آل‌خلیفه را تشریح کرد.

زن بحرینی «نجاح یوسف» که زمانی در این زندان‌ها بوده، به بی‌ بی سی گفت، در سال ۲۰۱۷ به دلیل اعتراض به برگزاری مسابقات فورمول-۱ در بحرین مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته و چند هفته بعد یک زن حقوقدان بحرینی به نام «ابتسام الصایغ» نیز به دست بازجویان آل‌خلیفه مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

دکتر «نیکلاس کوشرن» که عضو سازمانی ایرلندی ویژه توجه به نجات یافتگان از شکنجه است، در این زمینه اعلام کرد، معاینه ابتسام علائم عمیق افسردگی و نگرانی و اضطراب پس از سانحه را نشان می‌دهد.

اعتراضات مردم بحرین از فوریه ۲۰۱۱ آغاز شده و نظام این کشور با کمک عربستان سعودی به شدت آن را سرکوب کرد.

در پی این موضوع کمیته تحقیقی مستقلی در بحرین به ریاست «محمود شریف بسیونی» شکل گرفت. گزارش این کمیته ثابت کرد که بسیاری از بازداشت‌شدگان مورد شکنجه و دیگر تعرض‌های بدنی و روانی قرار گرفته‌اند و به تجاوز تهدید شده‌اند.

گرچه دولت بحرین این موارد را -به ادعای بی بی سی- پذیرفت و قول اصلاح آن را داد اما «بیل لو» کارشناس امور کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌گوید، نظامی فقط ویترینی برای ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود کرده است.

در ادامه گزارش مذکور آمده است، آمریکا و انگلیس با آموزش دادن نیروهای امنیتی بحرین در تخلفات حقوق بشری در بحرین دخیل هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها