دانشجویان عراقی هم رسانه های سعودی را رسوا کردند

دانشجویان عراقی هم رسانه های سعودی را رسوا کردند
پنج‌شنبه 7 فروردين 1399 - 21:46

پس از ادعاهای رسانه های سعودی و برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه 600 دانشجوی عراقی از دانشگاه های ایران اخراج شدند و حتی از ماندن در هتل ها و منازل خود در ایران منع شدند، برخی از این دانشجویان این خبرها را تکذیب کرده و هدف از آن را ضربه زدن به روابط میان ایران و عراق برشمردند.

العالم - عراق

این درحالیست که وزارت های امور خارجه و آموزش عالی و تحقیقات علمي عراق، خبرهای دروغ برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی را تکذیب کردند.

این وزارت خانه ها از رسانه ها خواستند که در انتشار خبرها ، به منابع دولتی عراق استناد کنند.

"احمد الصحاف" سخنگوی رسانه ای وزارت امور خارجه گفت : گزارش های برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه 600 دانشجوی عراقی در ایران، از سوی مقامات ایرانی اخراج شده اند، به هیچ وجه پایه و اساس درستی ندارد و وزارت امور خارجه عراق در بغداد برای پی گیری امور عراقی های مقیم در ایران اعم از دانشجویان و یا گردشگران و غیره ، به سفارت عراق در تهران، رجوع می کند.

جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که بیشترین تعداد دانشجوی عراقی را پذیرا شده است ، به گونه ای که تعداد دانشجویان عراقی در ایران به بیش از 6 هزار نفر می رسد که در هشت دانشگاه ایرانی تحصیل می کنند و این مساله نشان دهنده وجود روابط پویای میان دو کشور در زمینه توسعه همکاری علمی است.

پربیننده ترین خبرها