قدرانی گروه های فلسطینی از پیشنهاد انصارالله یمن

قدرانی گروه های فلسطینی از پیشنهاد انصارالله یمن
جمعه 8 فروردين 1399 - 17:33

گروه های فلسطینی روز جمعه از پیشنهاد جنبش انصارالله یمن و آمادگی اش برای مبادله اسرای عربستانی با اعضای زندانی شده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ذر عربستان، استقبال و تقدیر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری المیادین، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن قدرانی از طرح «عبدالملک حوثی» رهبر انصارالله یمن درباره مبادله اسرای سعودی در یمن با فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان گفت که از روحیه برادرانه و همبستگی انصارالله با ملت فلسطین تشکر می‌کند.

«محمود الزهار» یکی از رهبران حماس تاکید کرد که این ابتکار عمل قلب مبارزان مقاومت در فلسطین را شاد کرد اما بعید است که عربستان با آن موافقت کند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که ابتکار عمل انصارالله طرحی شجاعانه و مردانه و تاکیدی بر موضع اصیل یمن است.

این جبهه اعلام کرد: این طرح نشانگر بیانگر ادامه مبارزه ملی است که مسئله فلسطین هنوز محور اصلی آن به شمار می رود و اینکه این طرح، زمانی پیشنهاد شده که خود مردم دوست یمن از پیامدهای تجاوز و تهدید خاکشان در رنج هستند.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز طرح انصارالله را قدمی پسندیده و نشانگر هوشیاری و مسئولیت پذیری بالای انصارالله یمن دانست.

این جنبش در ادامه بازداشت مجاهدان فلسطینی در عربستان را محکوم کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تشکر از طرح یاد شده اعلام کرد: ابتکار عمل الحوثی بیانگر عمق حس مسئولیت ملت یمن دربرابر مسئله فلسطین است و ما از عربستان می‌خواهیم همه بازداشتی‌ های فلسطین را هر چه سریعتر آزاد کند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن روز گذشته از آمادگی این جنبش برای مبادله خلبان و افسران سعودی با اعضای ربوده شده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سوی عربستان، خبر داد.

مقام‌های حماس پیشتر اعلام کرده بودند که شماری از اعضای وابسته به این جنبش به دست نیروهای امنیتی عربستان سعودی دستگیر شدند.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی این جنبش نیز روز سوم فروردین امسال از پادشاه عربستان سعودی خواسته بود که به دلیل شیوع کرونا و خطر ابتلای فلسطینیان زندانی در عربستان به این ویروس، آنها را آزاد کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها