برخلاف ترامپ، بیشتر آمریکایی‌ها با پایان محدودیت‌های کرونایی پیش از عید پاک مخالفند

برخلاف ترامپ، بیشتر آمریکایی‌ها با پایان محدودیت‌های کرونایی پیش از عید پاک مخالفند
شنبه 9 فروردين 1399 - 09:34

بر مبنای یک نظرسنجی مشترک رویترز و ایبسوس، بیشتر آمریکایی‌ها -- صرف‌نظر از پیوندهای حزبی -- معتقدند محدودیت‌های وضع‌شده به دلیل شیوع کرونا نباید تا عید پاک (۱۵ روز دیگر) پایان یابد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی جدید و مشترک رویترز و مؤسسه ایبسوس، بیشتر آمریکایی‌ها که به هر دو حزب مهم این کشور تعلق دارند با ایده ترامپ درخصوص رفع محدودیت‌ها و بازگشایی کسب و کارها تا عید پاک (۱۲ آوریل / ۱۵ روز دیگر) مخالفند. همچنین این نظرسنجی حکایت از آن دارد که از هر ۴ آمریکایی، ۱ نفر بر اثر شیوع کرونا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده و یا شغل خود را از دست داده است. این نظرسنجی روزهای ۲۶ و ۲۷ مارس (پنجشنبه و جمعه هفته گذشته) برگزار شد.

بر این اساس، ۸۱ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید همچنان در آمریکا علی‌رغم تبعات اقتصادی آن ادامه یابد. ۸۹ درصد از این افراد دموکرات و ۷۰ درصد جمهوری‌خواه بودند.

تنها ۱۹ درصد از پرسش‌شوندگان معتقد بودند بهتر است شرایط برای تقویت اقتصاد به سرعت به حالت عادی بازگردد. ۱۱ درصد از آن‌ها دموکرات و ۳۰ درصد جمهوری‌خواه بودند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۲۳ درصد از آمریکایی‌ها شغل‌های خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده اند و یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده اند. تنها ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اقتصاد کشورشان در مسیری صحیح حرکت می‌کند که این رقم از فوریه سال ۲۰۱۸ کمترین میزان اعتماد به اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.

بیشتر تحلیلگران معتقدند نرخ بیکاری در آمریکا از ۱۰ درصد فراتر خواهد رفت؛ رکوردی که آمریکا آن را بیش از یک دهه پیش در دوره رکود اقتصادی بزرگ خود تجربه کرد.

این نظرسنجی به شکل آنلاین انجام شد و ۱۱۱۲ نفر در آن مشارکت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها