شعار آمریکا در عراق: هرچه که من می گویم همان است

شعار آمریکا در عراق: هرچه که من می گویم همان است
شنبه 9 فروردين 1399 - 17:58

منطق آمریکا در صحنه سیاسی عراق منطقی فرعونی است و خود را چون فرعون می بیند و به آنان اجازه نمی دهد خودشان تصمیم گیری کنند بلکه باید تابع او باشند  و هر عراقی که با این طغیانگری آمریکا مخالفت کند مورد غضب فرعون قرار می گیرد و نامشان سریع به لیست سیاه افزوده خواهد شد اما مزدوران و ایادی آمریکا بهترین مردم عراق بوده و از مقربین و نزدیکان بوده و از نعمت های بهشتی اش بهره مند خواهند شد.

العالم درگوشی

آمریکا با این حس فرعونی، تصمیم مجلس عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و بستن همه پایگاههایش در عراق و تظاهرات میلیونی مردم درتایید این تصمیم و اعتراض به جنایت های امریکا علیه عراق و حاکمیت و شخصیت های عراقی؛ جسارت به امریکاست و عراقی ها باید تاوان این جسارت را پس بدهند

آمریکا هر روز تلاش می کند تا عراقی ها را به پرداخت تاوان کارهایشان وادارد و در این راه نیز با هدف گیری مستقیم پایگاههای الحشد الشعبی یا با تحریک مزدوران بعثی و داعشی خود برای نفوذ میان تظاهرکنندگان برای حمله به پایگاهها و کشتار حاضرین در آنجا به اتهام حمایت از ایران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران، درصدد تضعیف قدرت عراقی هاست که الحشد الشعبی نماینده آنان است ،قدرتی که طرح های امریکا و اسرائیل و مرتجعان عرب در عراق را ناکام گذاشت.

آمریکا پس از شکست در آسیب زدن به الحشد الشعبی با روش های کشتار و ترور، از حربه ی تحریم و مجازات استفاده کرد به گونه ای که وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا برخی شخصیت ها و شرکت های عراقی را به اتهامات نخ نمایی مانند حمایت از سپاه پاسداران ایران و سپاه قدس و شرکت در انتقال تجهیزات برای گروههای عراقی تحریم کرد.

عراقی ها دیگر می دانند هرکس که با آمریکا مخالفت کند مورد هدف و خشم قرار می گیرد و دلیل اول و اخر خشم آمریکائی ها در مخالفت با باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق است و همه اتهامات نیز واهی بوده است.

"عباس الزاملی" یکی از نمایندگان عراق گفت : آمریکا به خاطر ناکامی در اعمال فشار بر گروههای سیاسی عراق ؛ از تصمیم مجلس این کشور در اخراج نیروهای آمریکایی ،احساس شکست می کند.

وی گفت: پیش بینی می شود آمریکا به تحریم شخصیت های عراقی بسنده نخواهد کرد بلکه با روش های مختلف اعمال فشار خواهد کرد.

وی افزود: بیشتر شخصیت هایی که آمریکا با آنان در حال جنگ است افرادی بودند که در جنگ با داعش و اخراج آنان از عراق نقش داشتند.

وی تاکید کرد: این تحریم ها نمایندگان را از ادامه ایفای نقش برای اخراج نیروهای آمریکایی منصرف نخواهد کرد.

"عامر الفایز" عضو کمیته روابط خارجه مجلس عراق نیز این تحریم ها را خودسرانه توصیف کرد و گفت همه این اقدامات نیزدر چارچوب مجازات کسانی است که به امریکا اعتراض کنند. وی تاکید کرد ایران نیازی به حمایت از افراد مشخص ندارد.

دیگرفشارهای امریکا بر عراقی های مخالف با حضور آنان در عراق تاثیری ندارد بلکه موجب تسریع خروج آنان از عراق خواهد شد زیرا برای همه آشکار است مخالفت با حضور غیر قانونی با امریکا در عراق، وجه مشترک بیشتر مردم عراق است.

مگر برخی استثناها مانند مزدوران آمریکا و گروههای تروریستی داعشی و بعثی های صدام بنابراین اگر امریکا بخواهد همه معترضین به حضور پلید خود در عراق را به اتهام حمایت از ایران در لیست سیاه قرار دهد باید همه مردم عراق را در این لیست قرار دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها