تداوم سیر نزولی بهای جهانی نفت

تداوم سیر نزولی بهای جهانی نفت
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 08:17

با گسترش کم‌سابقه شیوع کرونا در جهان و خدشه‌دار شدن چشم‌انداز تقاضا برای نفت، بهای جهانی طلای سیاه صبح روز دوشنبه به سیر نزولی خود ادامه داد.

العالم _ اقتصادی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، صبح روز دوشنبه بهای شاخص‌های مهم نفت کاهش یافت و ارزش نفت برنت دریای شمال به پایینترین سطح از نوامبر سال ۲۰۰۲ رسید. تداوم شیوع ویروس کرونا از یک سو و ادامه جنگ نفتی عربستان و روسیه که نشانه‌ای از کوتاه آمدن یک طرف در آن دیده نمی‌شود از سوی دیگر به این وضع دامن زده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۶۸ سنت کاهش (معادل ۶.۷ درصد) به ۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید که در ۱۸ سال اخیر بی‌سابقه است. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱ دلار و ۱۷ سنت کاهش (معادل ۵.۴ درصد)، ۲۰ دلار و ۳۴ سنت معادله شد.

جمعه هفته گذشته عربستان اعلام کرد مذاکره‌ای با روسیه برای تنظیم قیمت‌ها در بازار نفت در جریان نیست؛ موضوعی که تأثیر آن امروز بر بهای نفت آشکار شده است.

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای نفت در جهان به زودی روزانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون بشکه کاهش یابد (که از نزولی ۲۰ درصدی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته حکایت خواهد داشت)، تحلیلگران معتقدند کنترل قیمت‌ها نیازمند کاهش بسیار گسترده تولیدات نفتی از سوی کشورهای مختلف خواهد بود و با توجه به عمق بحران، اوپک به تنهایی نمی‌تواند نقش مهمی در تنظیم بازار ایفا کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها