نماینده عراقی: آمریکا دنبال اجرای پروژه خود با استفاده از خلأ قدرت در عراق است

نماینده عراقی: آمریکا دنبال اجرای پروژه خود با استفاده از خلأ قدرت در عراق است
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 13:27

یکی از نمایندگان ائتلاف «الفتح» عراق می‌گوید آمریکا که در کشاندن سازمان الحشد الشعبی به درگیری مستقیم نظامی شکست خورده دنبال اجرایی کردن پروژه خود در این کشور با سوءاستفاده از وضعیت فعلی است

العالم - اروپا

«حامد الموسوی» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق امروز (دوشنبه) گفت آمریکا در کشاندن سازمان «الحشد الشعبی» به درگیری مستقیم نظامی شکست خورد و اکنون دنبال هدف گرفتن زیرساخت‌ها عراق و درگیری با ملت آن است.

وی به وبگاه «المعلومه» توضیح داد: طرف آمریکایی از خلأ سیاسی و اختلافات موجود میان قوای سیاسی سوءاستفاده می‌کند تا پروژه خود در عراق را اجرایی کند.

الموسوی تأکید کرد: جنایات آمریکا در عراق تکرار می‌شود و باید آن را متوقف کرد بویژه آنکه اتهام‌زنی‌ها از سوی واشنگتن و فرماندهی مرکزی (سنتکام) ادامه دارد و همین اتهام‌ها در آخرین بار دلیل بمباران فرودگاه در حال ساخت کربلا به بهانه اینکه محل ذخیره سلاح و تجهیزات نظامی است، شد.

کتائب حزب الله عراق هفته گذشته از نقشه آمریکا برای انجام یک عملیات کماندویی علیه مواضعی نظامی در عراق خبر داد و درباره پیامدهای این اقدام آمریکا که به گفته این گروه، ارکان کشور عراق را به خطر انداخته و بر صلح مدنی آن تاثیرگذار است، هشدار داد.

از سوی دیگر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز اظهار داشت: اطلاعاتی را که نیروهای ما رصد کرده‌اند حاکی از پروازهای بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی است و دولت عراق با نگرانی این موضوع را دنبال می‌کند.

این اظهارات عبدالمهدی پس از آن است که یک منبع امنیتی عراق یکشنبه (دیروز) گفت، چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها