نیروهای وابسته «خلیفه حفتر» یک پهپاد ترکیه‌ای را سرنگون کردند

نیروهای وابسته «خلیفه حفتر» یک پهپاد ترکیه‌ای را سرنگون کردند
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 18:54

پدافند هوایی نیروهای تحت فرمان ژنرال «خلیفه حفتر» یک پهپاد ترکیه‌ای را سرنگون کردند.

العالم - لیبی

پدافند هوایی نیروهای تحت فرمان ژنرال «خلیفه حفتر»، روز دوشنبه، یک پهپاد ترکیه‌ای را هدف قرار داد و این پهپاد در جنوب طرابس سقوط کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «لیبیا»، پهپاد ترکیه‌ای پس از پرواز از پایگاه نظامی «معیتیقه» هدف قرار گرفت و در جنوب پایتخت لیبی سقوط کرد.

دیروز دوشنبه نیز‌ درگیری بین نیروهای شرق و غرب لیبی در چند محور در جنوب شرقی طرابلس پایتخت این کشور با وجود دعوت مجامع بین‌المللی به آتش‌بس، تشدید شد .

لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ «معمر القذافی»، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال ۲۰۱۵ با حمایت سازمان ملل و جامعه بین‌الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست السراج بر اساس توافق «صُخیرات» مغرب تشکیل شد. هم‌اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و پارلمان وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست «عبدالله الثنی» و پارلمان در طبرق زدند که به پارلمان طُبرُق معروف است و طی این سال‌ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و پارلمان، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی طی این مدت بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها