در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در لبنان از زبان وزیر بهداشت این کشور + فیلم

پنج‌شنبه 14 فروردين 1399 - 14:28

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان گفت ویروس کرونا، چالشی برای اغلب کشورهای جهان با صرف نظر از امکانات و تجهیزات پزشکی آنها ایجاد کرده است لبنان هم با همین چالش رو به روست و مقابله با این چالش مستلزم پشتکار و پیگیری و تعهد است.

العالم - لبنان

وزیر بهداشت لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت که دولت این کشور در چارچوب امکانات به وظایف خود عمل می کند و کشورهایی که مهمترین نقش را در سطح جامعه بین الملل دارند باید به همه معاهدات پایبند باشند.

وی افزود پس از گذشت یک ماه و نیم از ثبت نخستین مورد ابتلا، می توان گفت که سیاست وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع این ویروس تا حدی موفقیت آمیز بوده است.

حمد حسن خاطرنشان کرد که این ویروس در برخی مناطق مشخص شیوع پیدا کرده است و بیم آن می رود که در مساحت جغرافیایی وسیع تری شیوع پیدا کند.

وزیر بهداشت لبنان تصریح کرد که تا کنون بر اساس طرح از پیش تعیین شده، توانسته ایم جلوی شیوع این ویروس را بگیریم اما نباید زیادی خوشبین بود. باید به اصول و پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم تا در معرض فاجعه قرار نگیریم.

وی در ادامه گفت خوشبینی نسبت به دستاوردها، خطرناک است و ممکن است ما را گرفتار فاز چهارم شیوع کرونا کند. نباید فراموش کنیم که این ویروس هوشمند است اما ما می توانیم با تکیه بر هوش انسانی و تدبیر و عقلانیت این ویروس را شکست دهیم.

حمد حسن در گفت وگو با شبکه العالم گفت : خبر برخی رسانه های لبنانی مبنی بر اینکه ایران منبع ویروس کرونا بوده نوعی فریب سیاسی و هدفش گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر منبع اصلی ویروس به کشورهای اروپایی و عربی است.

وزیر بهداشت لبنان ابتکار سید حسن نصرالله مبنی بر حمایت نیروهای مقاومت از وزارت بهداشت را بسیار عالی دانست و از همه گروههای سیاسی خواست در مسئولیت پذیری وی را الگو قرار دهند.

وی تاکید کرد لبنان باید از ایران در اعتماد به نیروهای خود و توانایی عبور از مشکلات درس بگیرد .

پربیننده ترین خبرها