آیت الله عیسی قاسم:

آزادی زندانیان سیاسی بحرین در شرایط کنونی ضروری است

آزادی زندانیان سیاسی بحرین در شرایط کنونی ضروری است
پنج‌شنبه 14 فروردين 1399 - 22:07

رهبر شیعیان بحرین در پیامی بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی بحرین، در شرایط کنونی تأکید کرد.

العالم - بحرین

آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین با توجه به شیوع ویروس کرونا با صدور پیامی بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی در بحرین تأکید کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

آزادی زندانیان عقیدتی سیاسی در بحرین -که هزاران نفر هستند- حتی اگر بعنوان حقی دینی، قانونی، ملی و انسانی شمرده نشود و حتی اگر محلی از اعراب نزد سیاست های حاکمه بر کشور نداشته باشد، اما این واقعیتی اجتناب ناپذیر است که ویروس کووید ۱۹ می تواند به زندان‌ها وارد شود و کرونا فاجعه ای فرای آثار وحشتناکی که جهان از آن سراغ دارد، بیافریند.

در شرایط کنونی که تعداد زیاد مبتلایان و مرگ و میرها باعث مدهوشی مردم شده است، محاسبات امنیتی نمی توانند همچنان منطبق بر تصوراتی باشند که طرف‌های داخلی یا خارجی در شرایط عادی دارند.

این امر مستلزم جهت گیری سیاسی هدفمندی نیست، بلکه این یک عکس العمل انسانی، عاطفی و احساسی شدید و وجدانی است؛ چراکه شرایط ایجاد شده توسط گرفتاری های کورونا هیچ مجال و اجازه ای را برای سوء استفاده سیاسی باقی نگذاشته است.

با تلاقی این دو مصیبت خانمان سوز (فاجعه کرونا و محاسبات امنیتی-سیاسی) دیگر چیزی از کشور باقی نخواهد ماند.

حتی اگر صدای دین، ​​قانون، عقلانیت و انسانیت شنیده نشود، امروز ضرورت آزادی هزاران زندانی مذکور را ایجاب میکند.

نشستن و انتظار لحظه غافلگیری ورود ویروس کووید ۱۹ به زندان‌ها را کشیدن، مساله ای است که کشور را به آتش می کشد.

اجازه ندهید که کرونا وطن را از دو جهت ویران کرده و آن را وارد یک هرج و مرج امنیتی غیر قابل کنترل نماید، که این وضعیت زمانیکه احساسات غضبناک (مردم) در پی ورود ویروس به زندان‌ها فوران کنند، نه با اقدامات عقلایی و نه با اِعمال زور قابل کنترل نخواهد بود.

سخن مطرح شده در اینجا از زبان تهدید بدور است، این توصیه و هشداری صادقانه و با اخلاص است که همه ما باید برای حفظ وطن و حفظ آنچه که از آن و برای آن باقی مانده بیان نماییم.

خداوند سیاست هایی که به بلوغ و عقلانیت رسیده اند راه هدایت نماید؛ میهن، هم میهنان و تمامی کشورهای اسلامی را از فجایع ویرانگر و از هرگونه ناخوشایندی حفظ نماید.

مهر

پربیننده ترین خبرها