پوتین از احتمال کاهش تولید نفت خبر داد/ کاهش تولید شاید به میزان 10 میلیون بشکه در روز/ فشار اقتصادی شدید بر تولید کنندگان نفت شِیل آمریکا

پوتین از احتمال کاهش تولید نفت خبر داد/ کاهش تولید شاید به میزان 10 میلیون بشکه در روز/ فشار اقتصادی شدید بر تولید کنندگان نفت شِیل آمریکا
شنبه 16 فروردين 1399 - 07:56

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه همه از شرایط بازار جهانی نفت متضرر و نگران هستند، از احتمال کاهش تولید این ماده خبر داد.

العالم ـ اروپا

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از تماس تلفنی خود با «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که همه (کشورهای تولید کننده نفت) در مورد بازار انرژی و نفت نگران هستند.

پوتین شامگاه جمعه از احتمال کاهش تولید نفت به میزان 10 میلیون بشکه نفت در روز یا حتی بیشتر خبر داد و گفت: «ما برای همکاری با ایالات متحده آمریکا در مورد بازار نفت آماده‌ایم».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه همه کشورها در استقرار و پایداری بلندمدت بازار نفت منافعی دارند، گفت که مسکو هم‌اکنون در حال بررسی و ارزیابی اوضاع بازار جهانی نفت بوده و شرایط و منافع کشورهای تولید کننده و مصرف کننده را در نظر دارد.

پوتین افزود: به نظر می‌رسد عربستان سعودی در حال حذف آن دسته از رقبای نفتی خود است که دست به تولید نفت شِیل زده‌اند و در این زمینه موفق عمل کرده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت شیل (از سنگ نفت) است که با کاهش شدید قیمت نفت، استحصال این نوع نفت که هزینه‌بر نیز است، برای تولید کنندگان آن از جمله آمریکا در شرایط فعلی توجیه اقتصادی نداشته و به‌ صرفه نیست.

همچنین رسانه ها اعلام کرده اند که الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه به پوتین گفته است باید منافع همه شرکا را در اوضاع پرنوسان بازار نفت در نظر بگیرند و تنها در این صورت است که می‌توانند به توافق‌های منصفانه دست یابند.

وزیر انرژی روسیه از کاهش دوباره قیمت نفت ابراز نگرانی کرده و گفته که «ما هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی درخواست‌ها در بازار نفت به کمترین سطح ممکن خود خواهد رسید».

دونالد ترامپ دیروز در توییتی نوشته بود که با ولی‌عهد سعودی و رئیس جمهور روسیه در مورد بازار نفت تلفنی گفت‌وگو و ابراز امیدواری کرده بود که مسکو و ریاض در زمینه تولید نفت به توافقی دست یابند. اظهارات دیروز ترامپ منجر به افزایش جزئی قیمت نفت در جهان شد.

عربستان سعودی هم‌اکنون با تولید بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز بزرگترین تولید کننده نفت است. ریاض بعد از عدم توافق با مسکو، تولید نفت خود را از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز (ماه فوریه) به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در ماه مارس گذشته رسانده است. کارشناسان این اقدام ریاض را نوعی انتقام و جنگ نفتی بین روسیه و عربستان دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها