نامه فلسطین به سازمان ملل؛ ظلم تل‌آویو در سایه کرونا هم ادامه دارد

نامه فلسطین به سازمان ملل؛ ظلم تل‌آویو در سایه کرونا هم ادامه دارد
شنبه 16 فروردين 1399 - 15:11

نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل سه نامه به دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد و اعلام کرد، با وجود کرونا رژیم صهیونیستی از اقدامات غیرقانونی خود دست برنداشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«ریاض منصور» نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل در سه نامه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت در این ماه (جمهوری دومینیکن) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، آنها را در جریان تخلف‌های حقوق بشری رژیم صهیونیستی قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، منصور در این نامه‌ها اعلام کرد، علیرغم چالش‌های بی‌سابقه‌ای که جهان از جمله فلسطین در مقابله با ویروس کرونا با آن روبروست، اسرائیل به عنوان «قدرت اشغالگر» از سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی خود دست برنمی‌دارد.

وی ادامه داد، تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا حالت فوق‌العاده اعلام کرده اما رژیم صهیونیستی از این موضوع برای شدت دادن به طرح‌های شهرک‌سازی غیرقانونی بهره‌برداری می‌کند و به تخریب منازل فلسطینی، نابودی محصولات کشاورزی، آوارگی اجباری اسرای فلسطینی، ادامه حملات به مناطق فلسطینی و حملات شهرک‌نشینان استفاده می‌کند که در بسیاری از موارد منجر به بی اثر شدن تلاش‌ها برای مقابله با کرونا شده است.

ریاض منصور گفت، علیرغم آنکه ابتلای چهار اسیر فلسطینی به کرونا مسجل شده رژیم صهیونیستی درخواست‌ها برای آزادی بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی در بند از جمله ۱۸۰ کودک و ۴۳ زن را رد می‌کند.

سفیر و نماینده فلسطین افزود: به دلیل محاصره ۱۳ ساله اسرائیل و تجاوزات اسرائیلی مکرر، شهروندان در غزه در شرایط انسانی، اجتماعی و اقتصادی وخیمی قرار دارند.

منصور تأکید کرد، غلبه بر کرونا در غزه بویژه در هشت اردوگاه موجود بسیار سخت است زیرا غزه از پرتراکم‌ترین مناطق جهان از نظر جمعیتی است و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن محال است.

وی ادامه داد، دور نگه داشتن این سناریوی ترسناک، همبستگی و حمایت بین‌المللی را می‌طلبد و جامعه بین‌المللی باید باید این موضوع را درک کند .

منصور در پایان جامعه جهانی از جمله شورای امنیت را به همکاری برای حفاظت از افراد از جمله ملت فلسطین در مقابل این ویروس فراخواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها