شهرک‌های اسرائیلی به کانون انتقال کرونا تبدیل شده‌اند

شهرک‌های اسرائیلی به کانون انتقال کرونا تبدیل شده‌اند
شنبه 16 فروردين 1399 - 17:49

سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز شنبه اعلام کرد که شهرک‌های اسرائیلی به کانون انتقال ویروس کرونا به شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری تبدیل شده‌اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، «دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی» وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارشی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین را عامل انتقال ویروس به مناطق فلسطینی اعلام کرد.

در این گزارش آمده است: دولت فلسطین خواستار اتخاذ اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا شده است. همچنین از کارگران فلسطینی خواسته شده که کار خود را در پروژه‌های اسرائیلی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین متوقف کنند و به خانه‌هایشان بازگردند.

طی روزهای گذشته ده‌ها کارگر فلسطینی که در کارگاهی در شهرک «عطروت» مشغول به کار بودند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این گزارش افزود، این مسئله هشداری خطرناک است و می‌طلبد که همگان به طور جدی تدابیر پیشگیرانه و اقدامات احتیاطی را برای مقابله با این ویروس رعایت کنند.

طبق این گزارش، احتمال بازگشت ده‌ها هزار کارگر فلسطینی از اسرائیل و شهرک‌های صهیونیست‌نشین طی روزهای آینده به دلیل نزدیک شدن به آغاز روز عید الفصح یهودیان، می‌تواند خطرات بزرگی برای فلسطینی‌ها در پی داشته باشد.

دولت فلسطین از کارگران فلسطینی شاغل در شهرک‌های اسرائیلی نزدیک کرانه باختری و کسانی که داخل فلسطین اشغالی کار می‌کنند، خواست که به خانه‌های خود بازگردند و برای جلوگیری از انتقال ویروس خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

به گزارش ایرنا، تا صبح امروز شنبه یک‌هزار و ۵۸۹ نفر در فلسطین اشغالی به کرونا مبتلا شده‌اند که ۴۷ تن از آنها جان خود را از دست دادند.

در فلسطین نیز ۲۰۵ نفر به کرونا مبتلا شدند که یک نفر فوتی در آن گزارش شده است.

تا ظهر امروز شنبه تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به یک میلیون و ۱۳۲ هزار تن رسیده است که این بین، بیش از ۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها