هشدار سازمان بدر درباره استقرار پاتریوت در عراق

هشدار سازمان بدر درباره استقرار پاتریوت در عراق
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 02:36

یکی از فرماندهان سازمان بدر و سازمان الحشد الشعبی عراق هشدار داد این احتمال وجود دارد که نیروهای آمریکایی موشک‌های پاتریوت مستقر در پایگاه‌هایشان در عراق را علیه نیروی هوایی عراق به کار گیرند.

العالم - عراق

«قصی الانباری» از مسئولان سازمان بدر در استان «الانبار» و از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تصریح کرد که استقرار سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا در استان الانبار بر همه بخش‌های نظامی عراق تاثیر خواهد گذاشت و چه بسا نیروی هوایی ارتش عراق هم به بهانه انتقال فرماندهان الحشد الشعبی هدف گرفته شوند.

الانباری در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: «سامانه موشک‌های پاتریوت آمریکا از کشور کویت و با اطلاع دولت بغداد وارد خاک عراق شده است و سری دوم این موشک‌ها هم ظرف روزهای آتی به منطقه کردستان عراق خواهد رسید».

وی افزود: «استقرار موشک‌های پاتریوت در پایگاه‌های آمریکا بر همه بخش‌های نظامی عراق مستقر در نوار مرزی با سوریه تاثیر خواهد گذاشت و چه بسا نیروهای آمریکایی به بهانه انتقال فرماندهان الحشد الشعبی، موشک‌های پاتریوت را برای حمله به هواپیماهای ارتش به کار گیرند».

«گابریل سوما» مشاور رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه رسیدن سامانه دفاع موشکی پاتریوت به پایگاه‌های آمریکا در عراق را تایید کرد و از قصد آمریکا برای انجام یک عملیات هوایی علیه مواضعی نظامی در عراق گفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها