نماینده فراکسیون المستقبل: احزاب کُرد به «الزرفی» اعتراضی ندارند

نماینده فراکسیون المستقبل: احزاب کُرد به «الزرفی» اعتراضی ندارند
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 14:03

عضو یک فراکسیون کُرد در عراق ضمن اعلام اینکه مأمور تشکیل کابینه در این کشور در حال رایزنی با گروه‌های کُرد است،‌ گفت که این گروه‌ها اعتراضی به مأمور تشکیل کابینه ندارند.

العالم- عراق

«سرکوت شمس الدین» عضو فراکسیون «المستقبل» در کردستان عراق، امروز (یکشنبه)، از رایزنی «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه در عراق با گروه‌های کُرد خبر داد و گفت که این گروه‌ها اعتراضی به او ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، عضو فراکسیون المستقبل گفت که تمام گروه‌های کُرد به جز دو حزب «دموکراتیک» و «اتحاد میهنی» در این این دیدار حضور دارند.

سرکوت شمس الدین در ادامه گفت که گفت‌و‌گوها با مأمور تشکیل کابینه در سه محور جریان دارد که مواردی چون ادامه قوانین اصلاحات، حل مشکلات به تعلیق درآمده میان بغداد و اربیل و همچنین ادامه مبارزه با فساد در بر می‌گیرد.

در همین ارتباط،‌ مأمور تشکیل کابینه در عراق، دیروز (شنبه)، برنامه دولت خود را تقدیم پارلمان عراق کرد .

این عضو المستقبل ادامه داد که این گروه‌های کُرد یادشده گفت‌و‌گوهای خود را با الزرفی ادامه خواهند داد و تاکید کرد که این گفت‌و‌گو ارتباطی با مباحث حزب دموکراتیک و اتحادیه میهنی ندارد زیرا آنها «منافعی شخصی دارند که به دنبال آن هستند بویژه در ارتباط با امتیازات وزارتی و برخی معامله‌ها».

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها